امر به معروف ضامن ایمان به خداوند است
کد خبر: 3648267
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

امر به معروف ضامن ایمان به خداوند است

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام الهی و ایمان به خداوند متعال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 10 مهرماه در همایش تجلیل از بانوان فرهیخته و اندیشه‌ورز شهرستان سنندج که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که امروزه مورد غفلت دستگاه‌های فرهنگی قرار گرفته توجه به مردم است و هنوز دستگاه‌های فرهنگی ما غافلند از این مهم که برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی باید مردم در انجام امور فرهنگی دخالت داشته باشند.

وی با اشاره به وجوب رعایت امر به معروف و نهی از منکر همچون نماز در جامعه افزود: برای همه ما مسلمانان آموزه‌های دینی امری ضروری است و باید بدانیم که در اعتقادات و در دین ما امر به معروف جایگاه خاصی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان  با اشاره به بهترین مردم نزد خداوند متعال بیان کرد: در قرآن کریم آمده است کسانیکه امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و افرادی که به خداوند ایمان دارند بهترین مردم نزد خداوند متعال به شمار می‌روند.

وی اعلام کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای است که این مولفه ارزشمند قبل از ایمان به خداوند مورد تاکید قرار گرفته چرا که ضامن اجرای احکام الهی و ماندگاری ایمان به خداوند متعال امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: خداوند متعال خطاب به بندگانش فرموده است تا مادامی بهترین بندگان نزد من خواهید بود که امر به معروف و نهی از منکر کنید و در غیر این صورت امتیاز خود را از دست خواهید داد بنابراین باید جایگاه امر به معروف را در جامعه و زندگی فردی و اجتماع بدانیم و رعایت کنیم.

وی نبود امر به معروف و نهی از منکر را منجر به تزلزل دین و شریعت خواند و عنوان کرد: دغدغه اصلی امام حسین(ع) احیای دین مبین اسلام بود و عزاداری که امر برای امام حسین گرفته می‌شود برای تهذیب نفس و اخلاقمداری خود ماست و ما باید سیره امام را در زندگیمان جاری و ساری کنیم و هدف ایشان را که همان امر به معروف بود پیگیر باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: سالهای سال است که دشمن برای تزلزل اعتقادات ما می‌کوشد و چنانچه نسبت به اعتقاداتمان بی‌تفاوت باشیم راه به جایی نخواهیم برد.

وی تذکر در حوزه امر به معروف را نیازمند اخلاص و نیت پاک دانست و گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم همه ما باید احساس مسئولیت کنیم گرچه امر به معروف کار ساده‌ای نیست و هزینه بر است اما پاداش بزرگی نزد خداوند دارد و باید برای ترویج این فریضه الهی در جامعه تلاش شود.

حجت‌الاسلام کرمی ورود مسئولان به حوزه امر به معروف به شیوه درست و برنامه‌ریزی مناسب را نیز ضروری خواند و افزود: استواری تمامی فرائض الهی بسته به امر به معروف و نهی از منکر است و اگر هر کسی به نوبه خود به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد جامعه گلستان خواهد شد.

وی در پایان ناامن شدن راه‌ها، حرام بودن کسب و کار، کم شدن رزق و روزی، وجود افراد ناصالح در جامعه و ربا را از جمله مواردی دانست که در صورت عدم رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به وجود خواهد آمد.

captcha