479 نفر در خراسان‌جنوبی، نذر خون خود را ادا کردند
کد خبر: 3648305
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
در تاسوعا و عاشورای حسینی؛

479 نفر در خراسان‌جنوبی، نذر خون خود را ادا کردند

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: در روز عاشورا و تاسوعای حسینی، 479 نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون در طبس و بیرجند مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، 423 نفر اهدای خون داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، به نقل از ایسنا، محمدرضا عاملی، مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از تعداد 423 نفر اهداکننده خون، 42 نفر در شهرستان طبس  و مابقی  در شهرستان بیرجند خون اهدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین  از این تعداد اهداکننده،  ۳۹۴ نفر آقایان و ۲۹ نفر بانوان بوده‌اند، افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اهدای خون رشد هشت درصدی داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از تمامی اهداکنندگان که با این اداره‌کل در تأمین خون مورد نیاز استان همکاری می‌کنند، تشکر می‌کنیم، تصریح کرد: از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم تا اهدای خون را به روزهای خاصی از سال موکول نکنند.

عاملی با بیان اینکه نیاز به خون، نیازی همیشگی است، اظهار کرد: از افرادی که برای خون دادن در ماه محرم نذر کرده‌اند درخواست می‌کنیم تا برای خون دادن به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در صبح روز تاسوعا پایگاه انتقال خون واقع در اداره‌کل انتقال خون در خیابان پاسداران و عصر این روز، زورخانه امیرعرب و در صبح روز عاشورا نیزهنرستان آیت‌الله تهامی بیرجند و مرکز طبس آماده پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون بوده‌اند.

 

captcha