حدیث پیامبر(ص)؛ سرلوحه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3648365
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
سفیران نور/21

حدیث پیامبر(ص)؛ سرلوحه فعالیت‌های قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: تشریح فعالیت‌های خدیجه سلگی، مدیر و فعال قرآنی در شهر رشت و چگونگی روی آوردن وی به حیطه آموزش قرآن از جمله مواردی است که در مستند «سفیران نور» به آن‌ها پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) خدیجه سلگی متولد 1354 در شهر نهاوند از استان همدان است که پس از ازدواج در مؤسسات مخصوص افراد نابینا در شهر رشت به فعالیت‌های قرآنی پرداخته است.
سلگی در کودکی از طریق یکی از دوستانش با کتاب قرآن آشنا شده و روخوانی قرآن را فراگرفته است. دروس حوزوی خود را در تهران گذرانده و پس از طی دوره مربیگری قرآن در کلاس و مساجد و پایگاه‌های بسیج به آموزش قرآن کریم پرداخته است.
وی پس از ازدواج با همسر نابینای خود، فعالیت‌های قرآنی خود را پس از آموزش خط بریل در مؤسسه با دست‌های شکوفا و جابربن حیان(ویژه نابینایان) ادامه داده است.
این فعال قرآنی علاوه بر آموزش قرآن در کلاس‌، با قرآن‌آموزانش نشست‌های صمیمی در باغ، پارک دریا برگزار می‌کند و یا به اتفاق قرآن‌آموزان نابینا در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند.
این فعال قرآنی حدیث پیامبر(ص) را که می‌فرمایند قرآن را فراگیرید و به دیگران بیاموزید، سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و به معجزه بودن قرآن ایمان دارد و معتقد است کسی که با خدا و قرآن باشد، در هر شرایطی خداوند پشت و پناهش خواهد بود.
یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا با توجه به مهم و اثرگذار بودن این مستند در نظر دارد طی چند خبر به بازنشر مستند سفیران نور که سال ۹۰ از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه یک سیما پخش می‌شد، بپردازد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۱۱:۰۵
0
0
الگو گیری از پیامبران و ائمه معصومین(ع) جلوی خیلی از انحرافات و لغزش‌ها را خواهد گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۱۱:۰۶
0
0
داشتن یک الگوی خوب و ارزشمند جلوی خیلی از لغزش‌ها و انحرافات را خواهد گرفت
captcha