جوانان امروز جامعه باید قرآن پژوه باشند
کد خبر: 3648454
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰

جوانان امروز جامعه باید قرآن پژوه باشند

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: جوانان امروز جامعه ما باید با تحقیق در آیات قرآنی و مبانی اصیل اسلامی در برابر جنگ نرم دشمن بیمه شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، در ویژه برنامه ماه محرم که در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) و به همت کانون فرهنگی و هنری حضرت حر (ع) در ارومیه برگزاز شد، با بیان اینکه در این برهه حساس از زمان نیازمند جوانان مسجدی هستیم، گفت: دشمن از هر فرصتی برای سست کردن اعتقادات جوانان استفاده می کند و فرزندان ما باید با پژوهش و تحقیق در آیات قرآنی و آموزه های اسلامی در برابر توطئه های دشمنان خود را بیمه کنند.

وی ادامه داد: دشمن با آلوده کردن فضای مجازی و مشغول کردن جوانان به کذب های منتشر شده و بازی های مسخره ای چون نهنگ آبی می خواهند جوانان ما را با فرعیات و دروغ های رنگینمشغول کرده و به تدریج هویت ملی و مذهبی را از جوانان ما بگیرد.

بیگی، با اشاره به اینکه خانواده ها باید مواظب فضای مجازی باشند، تصریح کرد: والدین از فرزندان خود غافل نشوند و اجازه ندهند جوانان و نوجوانان بدون محدویت در دنیای مجازی فعالیت داشته باشند، چرا که غرق شدن در کذب های موجود در این فضا جوان ما را از واقعیت های اجتماعی و فرهنگی دور خواهد کرد.

این مسئول اضافه کرد: ایام محرم زمان خوبی است که بار دیگر جوانان و نوجوانان را با حضور جمع ها و هیئت های مذهبی، محبت اهل بیت را که در دلهای آنان به صورت فطری وجود دارد، بیدار کرده و در مسیر راستین اسلام و مسلمانی به نیت نوکری امام حسین (ع) گام بردارند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، جوانان مملکت ما را پاک ترین و بهترین جوانان عنوان کرده و گفت: باید قدر این نعمت ها را بدانیم و حواسمان باشد که مکتب الهی اهل بیت (ع) را به خوبی برایشان تفهیم کنیم، چرا که آینده این کشور در دست این جوانان است که با تکیه بر اندوخته های سال های جوانی آن‌را اداره خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مواظب بدعت ها باشید که خدای نکرده باعث دور شدن معنویت از مراسم های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) نشود و سعی کنیم مکتب عظیم عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) را به درستی تبیین کنیم.
captcha