دانشگاهیان در برگزاری کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی مشارکت کنند
کد خبر: 3648455
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳

دانشگاهیان در برگزاری کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی مشارکت کنند

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی به عنوان دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی، تمامی دانشگاه‌های استان را به همکاری در برگزاری این کنگره دعوت کرد.

 به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از ایرنا عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه کمیته علمی و پژوهشی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره، گفت: اقدامات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس مغفول واقع شده است و یه حضور فعال دانشگاه ها در این کنگره نیازمند هستیم.
وی با اشاره به تغییر احتمالی زمان برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان از آبان ماه به اسفند 1396، گفت: فراخوان مقاله کنگره در صورت تغییر زمان کنگره اصلی تمدید ‌شده و اطلاع رسانی آن متعاقبا انجام می‌شود.
جوانپور در حاشیه این جلسه در رابطه با احتمال تغییر زمان برگزاری این کنگره به خبرنگار ایرنا، گفت: این تغییر هنوز قطعی نشده است و در صورت تغییر، دلایل آن از سوی استانداری و سپاه شهدای آذربایجان غربی اعلام می شود.
جوان پور با تاکید بر اینکه کنگره بزرگداشت شهدا فرصت بسیار مناسبی در راستای معرفی ظرفیت های این استان است، افزود: بستر مناسبی برای انجام طرح های پژوهشی دانشگاه های این استان در قالب دفاع مقدس فراهم شده است.
در ادامه این جلسه اساتید، مدیران گروه و اعضای هیات علمی دانشگاه ها به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
این کنگره دارای 21 کمیته تخصصی از جمله اجلاس ایثارگران، اطلاع رسانی و تبلیغات، پشتیبانی و مالی، فرهنگ و آموزش، بانوان، برنامه ریزی و بودجه، حفاظت و امنیت، علمی و پژوهشی، رزمایش و عملیات، فضاسازی، یادمان ها، تالیف و نشر، ورزش و جوانان، روحانیت و غیره است.
دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی سه هزار و 19 عضو هیات علمی دارد و بیش از 40 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند؛ طی سال جاری تعداد رشته های این دانشگاه در مقطع دکتری به 21 رشته رسیده است.
captcha