خوشحالی مسلمانان بسکتبالیست از آزادی حجاب در رقابت‌های جهانی
کد خبر: 3648527
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

خوشحالی مسلمانان بسکتبالیست از آزادی حجاب در رقابت‌های جهانی

گروه بین‌الملل: قانون ممنوعیت استفاده از حجاب و پوشش مذهبی در مسابقات حرفه‌ای و جهانی بسکتبال به صورت رسمی لغو شد.

انگلیسی/ خوشحالی مسلمانان از برداشته شدن ممنوعیت حجاب توسط فیبابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری CAIR؛ قانون لغو ممنوعیت حجاب و پوشش اسلامی در رقابت‌های بسکتبال در ماه می (اردیبهشت ماه) توسط فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (فیبا) به تصویب رسید و قرار بر آن شده بود که از اول ماه اکتبر اجرایی شود.

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا، از اجرایی شدن قانون لغو ممنوعیت حجاب از سوی فدراسیون بسکتبال مستقر در کشور سوئیس قدردانی کرد.

دستور فیبا در پی سال‌ها تلاش، مذاکره و برگزاری کمپین‌خای مختلف از سوی سازمان‌های اسلامی از جمله شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی و ائتلاف سیک‌های آمریکا صادر شد تا ورزشکاران زن مسلمان و همچنین سیک‌ها و سایرین بتوانند با حفظ پوشش‌ مذهبی در رشته ورزشی مورد علاقه خود حضور داشته باشند.

سال گذشته، بیش از 50 سازمان حقوقی و بین ادیان متحد با هم از فیبا درخواست کردند که ممنوعیت پوشش مذهبی در مسابقات بسکتبال را که ورزشکاران مسلمان، سیک و یهودی را از حضور در رقابت‌های بین‌المللی برکنار می‌کند، حذف کند.

زینب چودری، از مدیران شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، گفت: اجرای رسمی سیاست جدید فیبا یک پیروزی بزرگ برای همه کسانی است که به آزادی دینی معتقدند و خواهان آن هستند که ورزشکاران تنها بر اساس مهارت‌ها و توانایی‌هایشان و نه اعتقادات دینی انتخاب شوند.

رابعه پاشا، بسکتبالیست عضو تیم بانوان مسلمان در شهر لستر انگلیس که تیمی متشکل از بسکتبالیست‌های مسلمان سراسر انگلیس است، گفت: این گام بسیار بزرگی است و مردم خواهند دید که زنان مسلمان محجبه می‌خواهند، می‌توانند و به دنبال رویاهای خود می‌روند.

اسما البداوی، یکی از برگزارکنندگان کمپین لغو ممنوعیت حجاب گفت: شاید الان به درستی نبینیم ولی در آینده شاهد حضور دختران مسلمان با حجاب در همه رقابت‌های ورزشی خواهیم بود و این مسئله تأثیرگذاری بالایی خواهد داشت/.

 

 

captcha