بکارگیری 50 روحانی اهل سنت برای فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
کد خبر: 3648597
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

بکارگیری 50 روحانی اهل سنت برای فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: 50 روحانی اهل سنت برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در مناطق کم‌برخودار استان کردستان سازماندهی شده‌اند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از بکارگیری جمعی از روحانیون اهل سنت استان کردستان در انجام برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم نیز خبر داد و اظهار کرد: با توجه اینکه روحانیون و ماموستاها در مناطق اهل سنت زیر نظر مرکز بزرگ و هیأت امنای مساجد فعالیت دارند توانستیم با همکاری و هماهنگی این نهادها تعداد ۵۰ نفر از ماموستایان آیینی را برای انجام امور و برنامه‌های فرهنگی در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار سازماندهی و استقرار دهیم.

وی افزود: روحانیون و ماموستایان آیینی در کنار تبیین مسائل شرعی همواره نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه داشته‌اند که این نقش بر کسی پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه استان کردستان و به‌ویژه شهرستان بانه ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارند، اعلام کرد: لذا توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرهای مختلف استان کردستان به‌ویژه شهر بانه در اولویت برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی است.

وی بیان کرد: امسال اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر دارد این موضوع را با اولویت مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار در شهرهای مختلف استان دنبال و اجرا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در همین راستا برگزاری کلاس‌های قرآنی؛ تشکیل کانون‌های فرهنگی و برنامه‌های مختلف ملی و مذهبی را در این مناطق پیش‌بینی کردیم.

حجت‌الاسلام کرمی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 11 میلیون حاشیه‌نشین و هشت میلیون بدمسکن در کشور وجود دارد که کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی این مناطق از دغدعه‌های مهم مسئولان فرهنگی و نهادهای ذی‌ربط است.

captcha