گفتمان دینی مسئولانه در فضای مجازی، خدمت‌رسانی به مردم است
کد خبر: 3648616
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
آیت‌الله حسینی‌خراسانی:

گفتمان دینی مسئولانه در فضای مجازی، خدمت‌رسانی به مردم است

گروه فناوری اطلاعات: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گفتمان دینی مسئولانه در فضای مجازی، فرهنگ خدمت‌رسانی به مردم است که مسئولان این موضوع را باید در فضای نوین نهادینه کنند.

آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به مختصات گفتمان دینی در فضای مجازی، اظهار کرد: گفتمان دینی، همان گفتمان حسین بن علی(ع) است که ظلم‌ ستیزی، حمایت از مظلوم، خدمت‌رسانی به بندگان خدا و تبعیت از آموزه‌های قرآنی‌ست.

وی افزود: مقام معظم رهبری زمانی که موضوع سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند برای آن مستند قرآنی آوردند که بر اساس این آیه قرآنی «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ»، قرآن به بهترین سبک زندگی همه را راهنمایی و دعوت می‌کند؛ بنابراین سبک زندگی قرآنی، دینی و اسلامی در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و کارگزاران نظام، خدمت به مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است باید بتوانیم این گفتمان را در فضای مجازی و در فضای حقیقی نهادینه، همگانی و فراگیر کنیم که مسئولان نظام ما در درجه اول مسئولیت و وظیفه‌شان جلب رضایت خاطر مردم شریف با ارائه خدمات در حد توان، امکانات کشور و شرایط سیاسی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: به هرحال از مسئولان باید به حسب امکانات و مطابق با ظرفیت‌ها انتظار خدمت داشت و اگر مسئولان بتوانند این گفتمان را نهادینه کنند و در برخوردها، قانون‌گذاری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و اظهارنظرها، مذاکره‌ها و مسائل سیاسی‌شان، اصل خدمت بر ملت باشد. اگر حمایت مردم همراه با نظام و مسئولان باشد، نظام، دولت و حکومتی که از حمایت مردم برخوردار باشد، در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نمی آورد و شکست نخواهد خورد؛ امیدوارم مسئولان به این حقیقت بیشتر پی ببرند.

captcha