ضرورت به کارگیری تحلیل برای درک اندیشه‌های امام حسین(ع)
کد خبر: 3648645
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
حجت‌الاسلام ستوده مطرح کرد:

ضرورت به کارگیری تحلیل برای درک اندیشه‌های امام حسین(ع)

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: نگاه به زندگی امام حسین(ع) باید تحلیلی باشد و در این صورت است که مشخص می‌شود اندیشه، افکار و رفتار امام محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روز گذشته دهم مهرماه در مراسم تجلیل از نفرات برتر جشنواره ورزشی اصحاب رسانه با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: اگر اصحاب قلم و رسانه تاریخ را بررسی کنند می توانند از بحث اسوه و الگو برای تببین اهداف عالیه و فلسفه زندگی افراد شاخصی همچون پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و امام حسین(ع)، بهره ببرند.
وی با بیان اینکه در بررسی اسوه و الگو دو دیدگاه وجود دارد گفت: اگر زندگی امام حسین(ع) را از نگاه نقلی،ویترینی و شکلی بررسی کنیم، تنها در سه مکان عراق، حجاز و شام و برای مدتی محدود خلاصه می‌شود؛در واقع این دیدگاه تنها محدوده مکانی و زمانی زندگی امام را بیان می‌کند.
حجت‌الاسلام ستوده اظهار کرد: اما اگر نگاه به زندگی این امام بزرگوار به صورت تحلیلی باشد، اندیشه، افکار و رفتار امام، دیگر محدود به زمان و مکان خاصی نیست.
وی تصریح کرد: در نگاه تحلیلی مشخص می‌شود که اندیشه امام برای همه امکنه و ازمنه کاربرد دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: مهمترین بحثی که رسانه‌ها باید به آن ورود کنند نگاه تحلیلی بر زندگی امام حسین (ع) است.
وی افزود: در نگاه تحلیلی است که چهره‌های سیاه و سفید یک واقعه از جمله واقعه عاشورا، از هم جدا می‌شود.
حجت‌الاسلام ستوده در پایان با قیاس شیوه استکبار قرون قدیم و جدید اظهار کرد: اگر تاریخ بررسی شود مشخص می‌شود که شیوه استکبار در هر زمان مشترک بوده است و تنها این نام‌ها هستند که تفاوت دارد.

captcha