میزان گرایش به اعتیاد بین دانشجویان بسیار کم است
کد خبر: 3648651
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

میزان گرایش به اعتیاد بین دانشجویان بسیار کم است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: میزان گرایش به اعتیاد در بین دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی بسیار کم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی روز گذشته دهم مهرماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه میزان گرایش به اعتیاد در بین دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی بسیار کم است، گفت: مبارزه با اعتیاد جزو اولویت‌های دانشگاه محقق اردبیلی است و در این زمینه اقدامات مهم و موثری در دانشگاه انجام شده است. 
وی با بیان اینکه در دانشگاه محقق اردبیلی به نسبت تعداد دانشجویان با کمبود خوابگاه مواجه هستیم، افزود: برای جلوگیری از آسیب‌های موجود در جامعه، به تمامی دانشجویان دختر در داخل دانشگاه خوابگاه ارائه شده است و بدین منظور کوی اساتید دانشگاه نیز جهت خوابگاه دختران به دانشجویان دختر اختصاص یافت. 
بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز با بیان اینکه در حال حاضر سال دوم نقشه پنج ساله کمیته فرهنگی و پیشگیری در حال اجرا است، گفت: طرح شیوع‌ شناسی اعتیاد نیز در سطح استان اجرا شده است. 
وی افزود: با اجرای طرح شیوع‌ شناسی درصد اعتیاد افراد معتاد به انواع مواد مخدر مانند سیگار، قلیان و دیگر مخدرهای خطرناک مشخص شده است و برنامه موثر برای ترک و بازگرداندن معتادان به آغوش خانواده و نیز کاستن از میزان گرفتاری افراد سالم به این دام خطرناک تدوین و با همکاری ارگان‌های ذیربط به اجرا گذاشته می شود. 
فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز به ضرورت کنترل سرویس مدارس استان با هدف پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: نظارت بر محیط مدرسه نیز باید توسط مربیان آموزشی با جدیت و اهتمام ویژه در دستور کار قرار داده شود.
وی با بیان اینکه درخواست سرویس مورد اعتماد وظیفه مدرسه است، افزود: در این زمینه مسئولان و متولیان امر باید همکاری همه‌ جانبه‌ای داشته باشند.
captcha