تورهای گردشگری مذهبی ویژه گردشگران خارجی در کاشان برگزار شد
کد خبر: 3648669
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

تورهای گردشگری مذهبی ویژه گردشگران خارجی در کاشان برگزار شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از برگزاری تورهای گردشگری مذهبی برای آشنایی گردشگران خارجی با فرهنگ عاشورا از سوم تا دهم محرم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، محسن جاوری، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان صبح امروز 11 مهرماه از برگزاری تورهای گردشگری مذهبی برای آشنایی بیشتر گردشگران خارجی خبر داد.
وی افزود: این تورهای گردشگری که به همت اداره میراث فرهنگی، انجمن راهنمایان گردشگری، مؤسسه عروة‌الوثقی، اداره تبلیغات اسلامی، مجموعه شهرداری، اداره اوقاف و مرکز مدیریت حوزه علمیه شهرستان کاشان و همچنین مؤسسه جامعة‌المرتضی قم و مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی قم  برگزار شد، برای بیش از دویست گردشگر خارجی از 28 کشور جهان در روزهای سوم تا دهم محرم به اجرا درآمد.
جاوری با تأکید بر اینکه بافت تاریخی کاشان به دلیل قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی مورد بازدید گردشگران خارجی واقع می‌شود، گفت: حرکت این تورها، از زیارت سلطان امیر احمد(ع) به طرف مسجد و مدرسه آقا بزرگ آغاز شد و بعد از بازدید از مکان‌های مذکور و بافت تاریخی با حضور در یکی از هیئات عزاداری کاشان با میزبانی گرم مسئولان هیئت، بعد از دیدن عزاداری و شنیدن صحبت‌های مبلغین بین‌الملل، میهمان سفره پر برکت امام حسین(ع) شدند و بعد از آن با حرکت به سمت زیارت شاهزاده ابراهیم و بازدید، به تلاوت قرآن کریم و نغمات اسلامی گوش فرا دادند.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان، دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این ایام را، برگزاری تور مذهبی عاشورا دانست که گردشگران علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، از آیین نخل‌گردانی و حسینیه سرفره نیز بازدید داشتند.
در ادامه علیرضا عبدالله‌زاده، دبیر شورای امر به معروف اداره میراث فرهنگی کاشان نیز اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای بخش زیارتی و مذهبی کاشان، این منطقه می‌تواند با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های بالقوه، گردشگران فراوانی را جذب کند.
وی با اشاره به وجود 120 بقعه متبرکه در کاشان که بیش از 30 بقعه آن تاریخی است، گفت: ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بسیار بالا است و امید می‌رود تا با هماهنگی‌های لازم، تورهای آشنایی با فرهنگ عاشورا، تا پایان ماه صفر ادامه داشته باشد.
کارشناس اداره میراث فرهنگی کاشان تصریح کرد: در این تورها، دو گروه روحانی مبلغ بین‌المللی از مؤسسه عروة‌الوثقی کاشان با همکاری جامعة‌المرتضی، مؤسسه ارتباطات فرهنگی بین‌المللی و مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی قم، صبح‌ها و عصرهای محرم و صفر در محل زیارت سلطان امیر احمد به بیان مطالب مرتبط با این ایام و همچنین پاسخ به مسائل و شبهات گردشگران خارجی می‌پردازند.
captcha