فعالیت 15 پایگاه فعالیت‌های قرآنی در بیجار
کد خبر: 3648691
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

فعالیت 15 پایگاه فعالیت‌های قرآنی در بیجار

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با اشاره به پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستان گذشته در این شهرستان گفت: 15 پایگاه فعالیت‌های قرآنی طی تابستان گذشته در این شهرستان تشکیل شده بود.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: شهرستان بیجار یکی از شهرستان‌های مستعد در بحث امور قرآنی بوده که دارای استعدادهای بالقوه‌ای بوده که نیاز به بارور شدن دارد.

وی با اشاره به پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستان گذشته در این شهرستان افزود: 15 پایگاه فعالیت‌های قرآنی طی تابستان گذشته در این شهرستان تشکیل شده بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار بیان کرد: دوره‌های بازآموزی روخوانی و روانخوانی قرآن و آموزش حفظ یک تا سه جزء قرآن، طرح قرآنی 1451 و ... از جمله فعالیت‌های اصلی اداره تبلیغات اسلامی در پایگاه‌های قرآنی بود.

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزش سبک زندگی قرآنی در سطح شهرستان بیجار اشاره و اعلام کرد: در راستای آشنایی مردم با سبک و روش زندگی قرآنی 12 کارگاه آموزشی در استان کردستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا با اشاره به طرح شناسایی استعدادهای قرآنی در سطح شهرستان بیجار عنوان کرد:  دور اول اجرای این طرح سال گذشته بوده و دور دوم آن نیز امسال آغاز شده و هر هفته پنج شنبه ها جلسه آموزشی برای استعدادهای قرآنی برگزار می‌شد و شرکت‌کنندگان هر ماه یک روز در مرکز استان برای دوره آموزشی حضور می‌یافتند.

وی ادامه داد: این طرح برای دانش آموزان 9 تا 15 سال برگزار می شود که سال گذشته 15 نفر و امسال هم 15 نفر را تحت پوشش قرار داده است و آزمون شفاهی و کتبی تجوید و قرائت برای این افراد برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار به برگزاری 10 دوره آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به استقبال جوانان و نوجوانان شهرستان بیجار از دوره های آموزشی مفایهم قرآن این دوره برگزار می‌شود.

captcha