قدردانی از بیانیه پاپ در محکومیت کشتار میانمار
کد خبر: 3648718
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

قدردانی از بیانیه پاپ در محکومیت کشتار میانمار

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی کشورمان به منظور تقویت بسترهای گفت‌وگوهای دینی با چارلز گابریل پالمر باکله، سراسقف کلیسای کاتولیک آکرا و قائم‌مقام رهبر کاتولیک‌های غنا دیدار و از بیانیه پاپ در محکومیت نسل‌کشی مسلمانان میانمار قدردانی كرد.

قدردانی از بیانیه پاپ در محکومیت کشتار مسلمانان میانماربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدحسن ایپکچی، رایزن فرهنگی كشورمان  در غنا در این دیدار با قدردانی از بیانیه پاپ در محکومیت نسل‌کشی مسلمانان میانمار، به بیان توضیحاتی درباره آزادی ادیان و همزیستی مسالمت‌آمیز مسیحیان در ایران و تعهد کشورمان در برقراری صلح جهانی به ویژه از راه تقویت فرهنگ گفت‌وگوی ادیان در فضای متنوع دینی، پرداخت.
 
ایپكچی همچنین تلاش رایزنی فرهنگی ایران در غنا در تحکیم دیپلماسی مذهبی بین اقلیت مسلمان و اکثریت مسیحی (کاتولیک) در غنا را یادآور شد و برگزاری موفق نخستین نشست دانشگاهی گفت‌وگوی دینی را که اسفندماه سال گذشته در دانشگاه لگون آکرا برگزار شد، نشانه بارز این فعالیت‌ها خواند.
 
سراسقف کلیساهای کاتولیک آکرا و قائم‌مقام رهبر کاتولیک‌های غنا (نماینده رسمی واتیکان) نیز از تلاش ایران در تقویت همزیستی توسعه‌یافته پیروان ادیان الهی و همت رایزنی فرهنگی كشورمان در تقویت نشست‌های دانشگاهی گفت‌وگوی دینی در این کشور قدردانی كرد.
 
وی سپس در خصوص توجه و اهمیت فراوان همزیستی مسیحیان و مسلمانان غنا گفت: در دیدگاه من به عنوان رهبر کاتولیک‌های آکرا، مفهوم دین در واقع همان عشق و محبت (به همسایه و ...) بدون رفتار تبعیض‌آمیز است؛ بر این اساس است كه واتیکان بیانیه‌ای را در همدردی و همبستگی با مسلمانان مظلوم و محروم روهینگیا و محکومیت نسل‌کشی در میانمار صادر کرد. این اقدام در حقیقت یکی از دلایل اهمیت تفکر صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز واتیکان در زندگی مردم جهان است.
 
چارلز گابریل پالمر باکله ادامه داد: معتقدیم كه تفکر زندگی مسالمت‌آمیز باید اساس بینش همه پیروان ادیان الهی باشد و به همین دلیل اتفاق اسفناک اخیر در نسل‌کشی مسلمانان در میانمار برای واتیکان خبر نگران کننده‌ای است. این موضوع را با شورای اسقفان غنا مطرح خواهم کرد تا بتوانیم بیانیه رسمی همبستگی مسیحیان غنا با مسلمانان میانمار و محکومیت کشتار آنها را همانند اقدام واتیکان صادر كنیم/.

captcha