لزوم توجه بیشتر به امر به معروف در جامعه
کد خبر: 3648721
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

لزوم توجه بیشتر به امر به معروف در جامعه

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت ماکو گفت: اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، از فرامین پیشوایان اسلام بوده و بهتر است به نصیحت خاطیان توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان غربی، شب گذشته 10 مهر حجت الاسلام و‌المسلمین قاسم اسمعیل زاده امام جمعه موقت ماکو در مراسم شب سومین روز شهادت سالار شهیدان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد گفت: نصیحت کردن سفارش پیامبر و ائمه اطهار(ع) است که یکی از شاخه های آن امر به معروف است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که نصیحت در آن نباشد جامعه مرده است تصریح کرد: یکی از عوامل پویایی جامعه نصیحت و امر به معروف است.

امام جمعه موقت ماکو  با اشاره بر اینکه، جامعه بشری چه دینی و چه غیر دینی برای برخورداری از آرامش و آسایش باید نصیهت را در جوامع خود رواج دهند افزود: علی (ع) میفرماید بزرگترین و با عظمت ترین اشخاص از نظر مقام و منزلت در پیشگاه باری تعالی آن دسته افراد هستند که در درگاه خدا فعالیت می‌کنند، قرآن خوانده و به تفسیر و انتقال آن به  جامعه تلاش می کنند.

وی عنوان کرد: افرادی که از آموزه های قرآنی در بنیان خانواده بهره برده اند و در حوزه قرآن فعالیت میکنند یگ گام جلوتر از سار خانواده های اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اسمعیل زاده با تاکید بر اینکه، امروزه در جامعه اسلام هر کس میتواند به قرب الهی نزدیک شود گفت:  از جمله کارهایی که انسان را به لقاء الله نزدیک میکند میتوان به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: برای شفاف سازی امورات جامعه و زندگی منطبق با فرهنگ علوی، فاطمی، حسنی و حسینی باید فرهنگ امر به معروف در جامعه ترویج یابد.

حجت الاسلام و المسلمین اسمعیل زاده بر اهدف امام حسین در قیام وی اشاره کرد و عنوان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین دلایل قیام سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین ع بود

وی در تشریح واقعه عاشورا و دلایل عدم همیاری و حضور بعضی نیروها در سپاه امام حسین (ع) گفت: در آن زمان پول و طلا چشم های انسانیان شیطان صفت را پوشانده بود و نمیشد با امر به معروف از راه برگردانند و امام حسین مجبور به نثار جان خود و یارانش در برابر این پلیدی ها شد.

امام جمعه موقت شهرستان با اشاره بر اینکه انسان باید هر جایی که موقعیت براورد شد بر نصیهت هم نوع خود بپردازد  تاکید کرد: این امر باید در یادهی و پرورش کودکان کوشاتر اجرایی شود تا جامعه به واقعیت کلمه تبدیل به جامعه اسلامی و خیر خواه شود

captcha