سهم سالمندان از مراسم مذهبی
کد خبر: 3648740
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
عظیمی بیان کرد:

سهم سالمندان از مراسم مذهبی

گروه سلامت: رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با اشاره به تقارن هفته سلامت سالمندان با ایام عزاداری، فراهم بودن بسترهای مناسب در اماکن مذهبی را برای مشارکت بیشتر سالمندان ضروری دانست.

مهین‌السادات عظیمی، رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به همزمانی هفته سلامت سالمندان با ایام عزاداری محرم اظهار کرد: شعار امسال هفته سالمند «آینده‌‎ای سالم با مشارکت سالمندان» است؛ سالمندان هم از جمله گروه‌هایی هستند که مشارکت زیادی در مراسم‌های مذهبی دارند و به نوعی نماد مشارکت سالمندان است.

وی بیان کرد: امروز هم سالروز شهادت حضرت امام سجاد(ع) و مراسم‌های مذهبی خاصی در هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود، پیشکسوتان بسیاری از این هیئت‌ها سالمندان هستند، که ارزش‌های دینی از طریق آنان به جوانان منتقل می‌شود به همین دلیل یک روز را سالمند و مناسبت‌های مذهبی و روز دیگری را که همزمان با نماز جمعه است به عنوان سالمند و ارزش‌های دینی و فرهنگی معرفی کردیم.

عظیمی بیان کرد: ما روز گذشته را نیز روز مقاومت و ایثار نام نهادیم، بسیاری از اسرا و ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس در حال حاضر سالمند شده و باید از این افراد که اسوه‌های مقاومت هستند تقدیر کرد.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با بیان اینکه نمی‌توان در یک هفته به مصائب سالمندان پرداخت گفت: در این هفته ما تنها می‌توانیم حرکت‌های نمادین انجام دهیم و سعی داریم این نمادها به زیبایی هرچه تمام برای برای سالمندان اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه وقتی بر مشارکت سالمندان تأکید می‌شود باید زمینه برای این مشارکت فراهم باشد تصریح کرد: سالمندان باید همیشه فرصت‌هایی را برای سلامت، امنیت و مشارکت در جامعه داشته باشند، این فرصت‌ها بعضا از طریق برنامه‌های آموزشی فراهم می‌شود.

عظیمی اعلام کرد: وزارت بهداشت، در پایگاه‌های سلامت و بهداشت شهری، حاشیه شهرها، مراکز و خانه‌های روستایی آموزش شیوه زندگی سالم را به صورت چهره به چهره یا کلاس‌های آموزشی در مدارس و مساجد برای سالمندان برگزار می‌کند.

وی تأکید کرد: برای بهره‌گیری از این آموزش‌ها امکاناتی باید باشد که سالمندان از آن بهره گیرند، این‌ امکانات باید در همه محیط‌های فرهنگی و مذهبی فراهم باشند، این حرکت‌ها خوشبختانه در مکان‌های مذهبی آغاز شده است.

captcha