آمار دقیقی از خانه‌های خالی در اردبیل نیست
کد خبر: 3648757
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

آمار دقیقی از خانه‌های خالی در اردبیل نیست

گروه اجتماعی: مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به رغم سرشماری سال 95 آمار دقیقی از خانه های خالی در استان اردبیل نداریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از ایسنا، شهرام باباخانی، مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: به رغم نداشتن آمار دقیق از خانه‌های خالی و نیاز متقاضیان مسکن در حال حاضر ساخت مسکن به صورت گروهی بعد از تکمیل مساکن مهر همچنان متوقف مانده و در این شرایط طرح جدیدی را در دست اقدام نداریم. 
وی با اشاره به تکمیل واحدهای مسکن مهر و واگذاری آنها به متقاضیان به رغم برخی نارضایتی‌ها و مشکلات در زیرساخت مسکن مهر تصریح کرد: این مشکلات مربوط به اداره کل راه و شهرسازی نیست بلکه از بابت تعاونی‌هایی است که عده ای از آنها به تعهدات خود در تکمیل مسکن مهر عمل نکردند.
 مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در عمده این مساکن که با رضایت متقاضیان تحویل آنها شده مشکلات عمدتا مربوط به اعضای تعاونی است که به نظر می رسد با توجه به هماهنگی انجام شده در قالب این تعاونی‌ها به راحتی می توان این مشکلات جزئی را نیز برطرف کرد. 
باباخانی با بیان اینکه ما در شرایط کنونی تا تکمیل نشدن مسکن مهر قصد واگذاری آنها را نداریم خاطرنشان کرد: 41 هزار و 379 واحد تعهد ما در باب مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار خانوار بود که تاکنون اغلب این واحدها تکمیل و به بهره برداری رسیده و کمتر از 5 هزار واحد باقی مانده که مراحل نهایی تکمیل را سپری می کند. 
وی به ساخت 6 مدرسه در قالب 42 کلاس درس، 7 باب مسجد و یک باب کلانتری در این واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مسکن مهر اعتبار دولتی ندارد و عمده اعتبار آن از محل آورده متقاضیان و تسهیلات پرداختی بانک تامین می شود از همین روی با هماهنگی بانک‌ها پرداخت تسهیلات در استان اردبیل در بهترین شرایط انجام شده و اقساط بندی و بازپرداخت تسهیلات نیز در بسیاری از موارد شروع شده است. 
این مسئول نظارت بر واحدهای مسکن مهر را با همکاری نظام مهندسی و مهندسان ناظر یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه مشکلات و محدودیت‌ها بسیار کم بوده و ایرادات احتمالی را نیز برطرف کردیم.

captcha