پذیرایی از 75هزار زائر اربعین توسط سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز
کد خبر: 3648775
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

پذیرایی از 75هزار زائر اربعین توسط سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز

گروه اجتماعی: فرمانده حوزه 8 حضرت سیدالشهدا(ع) بسیج شهرداری کرج گفت: سپاه امام‌ حسن‌ مجتبی(ع) البرز پذیرایی از 75هزار زائر اربعین را در کربلای معلی عهده‌دار شده است.

سرهنگ پاسدار غلام قربانی، فرمانده حوزه 8 حضرت سیدالشهدا(ع) بسیج شهرداری کرج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: سپاه استان البرز با راه‌اندازی موکبی تحت عنوان موکب امام حسن مجتبی(ع) در شهر کربلا روزانه اسکان و پذیرایی 5هزار نفر را متقبل شده است.
وی افزود: همچنین این موکب با راه‌اندازی ایستگاه صلواتی توزیع میوه، چای، صبحانه، ناهار و شام زائران را به تعداد هر وعده 5 هزار نفر برعهده دارد.
این مسئول بیان کرد: برای پذیرایی از زائران اربعین حدود 200 نفر خادم خواهر و برادر که از کادر سپاه، بسیج و شهرداری کرج هستند، اعزام می‌شوند.
قربانی با بیان اینکه تجهیزات این موکب اعم از توالت و حمام سیار، یک دستگاه نانوایی، آشپزخانه و سردخانه سیار فردا به سمت مرز منتقل می‌شوند، گفت: پیش‌بینی می‌شود این تجهیزات تا سه روز آینده در کربلا مستقر شوند.
قربانی تعداد روزهای خدمات‌رسانی توسط موکب را 15 روز عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده گروه خادمین از اول آبان ماه در محل موکب مستقر می‌شوند ولی از دو هفته قبل از اربعین به زائران ارائه خدمات دارند.
فرمانده حوزه 8 حضرت سید الشهدا(ع) بسیج شهرداری کرج بیان کرد: تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای راه‌اندازی موکب سپاه امام حسن مجتبی(ع) توسط سه دستگاه اسکانیای سردخانه دار بالا و پایین صفر درجه و پنج دستگاه تریلر اعزام می‌شوند.
استقرار تیم پزشکی در محل موکب
قربانی گفت: همچنین برای خدمات رسانی پزشکی و درمانی به زائران اربعین در موکب امام حسن‌ مجتبی(ع) و موکب‌های همجوار این موکب یک تیم پزشکی شامل 18 نفر از پزشکان بسیجی استان در جوار این موکب اقدام به راه‌اندازی اورژانس صحرایی می‌کنند.

captcha