برگزاری زنگ گردشگری در مدارس سنندج
کد خبر: 3648782
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

برگزاری زنگ گردشگری در مدارس سنندج

گروه اجتماعی: زنگ گردشگری به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری امروز، 11 مهرماه در مدارس استان کردستان به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان،  زنگ گردشگری به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری امروز سه شنبه، 11 مهرماه در مدرسه دخترانه صادق وزیری سنندج به صدا درآمد.

در این مراسم که مسئولان استانی از جمله حسین فیروزی معاون استاندار کردستان، محسن علوی، مدیرکل میراث فرهنگی و ابراهیم زارعی فرماندار سنندج حضور داشتند، دانش آموزان با اهمیت بحث گردشگری آشنا شدند.

حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در این مراسم اظهار کرد: بحث گردشگری بسیار دارای اهمیت است و باید در کلاس‌های درس به آن پرداخته شود.

وی در ادامه به نقش اثرگذار صنعت گردشگری در دنیای امروز پرداخت و عنوان کرد: امروز یکی از زمینه‌های توسعه اقتصادی در دنیا، صنعت پاک گردشگری است چراکه با حداقل آسیب به محیط زیست زمینه اشتغال، ارزش افزوده و رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.

فیروزی عنوان کرد: نقش مهم صنعت گردشگری، امروز کشورها را به اتخاذ برنامه‌ریزی‌های کلان برای جذب بیشتر گردشگران تشویق کرده است که کشور ما نیز باید در این زمینه بیشتر کار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان اعلام کرد: گردشگری علاوه بر توسعه اقتصادی در دیگر زمینه‌ها همچون زمینه علمی، فرهنگی و آموزشی و ... هم توسعه را به دنیال دارد.

فیروزی در پایان خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته هر سال ۲۰ میلیون گردشگر به ایران وارد خواهند شد که در این راستا باید سهم استان کردستان مشخص و برنامه ریزی برای ورود گردشگران به استان انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان هم عنوان کرد: از 70 سال پیش شاهد رونق گردشگری در دنیا هستیم و امروز صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزای جهان است.

محسن علوی بیان کرد: براساس آمارها یک میلیارد و 250 میلیون نفر گردشگر در سال گذشته در جهان داشته‌ایم که پیش بینی می‌شود در 20 سال آینده گردشگری به اولین صنعت درآمدزای جهان تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما دارای منابع خدادادی ارزشمندی است، گفت: متاسفانه علی رغم داشتن همه این ظرفیت‌ها، ایران از لحاظ جذب گردشگر در رده 97 و از لحاظ درآمد بخش گردشگری در رده 70 جهان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان عنوان کرد: گردشگری می‌تواند عامل توسعه برای کشور ما باشد پس نیاز هست که دانش آموزان هم برای آینده خود رشته‌های مرتبط با این حوزه را انتخاب کنند.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم، علاوه بر به صدا درآمدن زنگ گردشگری، همچنین از فعالان حوزه گردشگری در استان هم تجلیل به عمل آمد.

captcha