حضور کم‌رنگ جوانان؛ مهم‌ترین ضعف جلسات خانگی قرآن در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3648832
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد:

حضور کم‌رنگ جوانان؛ مهم‌ترین ضعف جلسات خانگی قرآن در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری حضور کم‌رنگ نوجوانان و جوانان در جلسات خانگی قرآن استان را مهم ترین ضعف‌ این جلسات برشمرد و اظهار کرد: در این زمینه والدین را به همراه آوردن فرزندان در جلسات توصیه و تشویق کرده‎ایم.

حجت‌الاسلام البرز رئیسی، عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، از برگزاری 800 تا یک هزار جلسه خانگی قرآن در استان خبر داد و  گفت: این جلسات به صورت خودجوش و با حضور اقشار مختلف مردم در خانه ها برگزار می شود.
وی تامین امکانات از جمله قرآن و رحل و کمبود مربی قرآنی را از شاخص ترین مشکلات برگزاری جلسات خانگی قرآن در استان برشمرد و افزود: قرائت قرآن، ترجمه، روخوانی، روان خوانی و تفسیر قرآن از مهم ترین فعالیت های جلسات خانگی قرآن است.
حجت الاسلام رئیسی انجام فریضه صله رحم را از برکات این جلسات دانست و تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان مطرح استانی یا کشوری و تجلیل از برگزارکنندگان جلسات خانگی قرآن می تواند در گسترش این جلسات قرآنی موثر است.
مدرس دانشگاه با بیان اینکه این جلسات به صورت هفتگی یا ماهانه و کاملا ساده برگزار می شوند، عنوان کرد: خانه‌ها، حسینیه‌ها، امامزادگان و مساجد میزبان این جلسات قرآنی در طول سال هستند.
وبی با یادآوری مطالبه نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر برگزاری یک جلسه خانگی قرآن در هر کوچه، خاطرنشان کرد: در همین راستا در حال شناسایی جلسات خانگی قرآن و ثبت آماری آن ها برای برنامه ریزی و اعطای امکانات به آن ها هستیم.
عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری حضور کم‌رنگ نوجوانان و جوانان در جلسات خانگی قرآن استان را از مهم ترین نقاط ضعف این جلسات برشمرد و اظهار کرد: در این زمینه والدین را به همراه آوردن فرزندان در این جلسات توصیه و تشویق کرده ایم.
حجت الاسلام رئیسی انتخاب مرکزی برای صدور حکم شرکت کنندگان در این جلسات را از دیگر دغدغه های برگزارکندگان جلسات خانگی قرآن استان خواند و گفت: از برگزارکنندگان این جلسات دعوت می شود آمار و اطلاعات جلسه خانگی خود را جهت سرکشی و شناسایی به دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل دهند.
وی در پایان با تشکر از کسانی که در برگزاری این جلسات ارزشمند همکاری می کنند، تصریح کرد: پیرو مصوبه شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی استان تاکنون از 173 جلسه قرآن خانگی در استان سرکشی و بازدید شده است و این سرکشی ها همچنان ادامه دارد.

captcha