راهیابی 30 نفر از ورزشکاران چهارمحالی به مرحله کشوری مسابقات قرآن جامعه ورزشی
کد خبر: 3648882
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
جهان‌بخشی خبر داد:

راهیابی 30 نفر از ورزشکاران چهارمحالی به مرحله کشوری مسابقات قرآن جامعه ورزشی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس گروه فرهنگی و امور تربیتی اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری از راهیابی 30 نفر از ورزشکاران، جوانان و کارکنان ورزشی استان به مسابقات سراسری قرآن ورزشکاران و جوانان کشور خبر داد.

عبدالله جهان‌بخشی، رئیس گروه فرهنگی و امور تربیتی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه کمک به تعمق باورهای دینی جوانان و ورزشکاران و مستحکم نمودن پیوند آنان با قرآن کریم و تربیت اسلامی بر اساس سیره پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) از مهم‌ترین فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: مسابقات قرآنی ورزشکاران و جوانان موجب ارتقاء دانش و سلامت دینی جامعه ورزشی می‌شود.
وی افزود: در مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآن کریم 89 نفر از ورزشکاران، جوانان و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان در رشته های حفظ احادیث موضوعی، تفسیر موضوعی، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و حفظ یک جزء و ۱۰ جزء با یکدیگر رقابت کردند.
جهان‌بخشی تصریح کرد: در پایان این مسابقات 30 نفر از برگزیدگان در سه بخش ورزشکاران، جوانان و کارکنان به مسابقات کشوری قرآن کریم که پاییز امسال برگزار می‌شود راه یافتند.
رئیس گروه فرهنگی و امور تربیتی اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآن کریم با همکاری بسیج ورزشکاران، اداره امور قرآنی، اداره اوقاف و امور خیریه و کانون دین و دانش فرخشهر برگزار شد، گفت: در پایان این مسابقات یک‌روزه و در بخش خواهران در رشته حفظ احادیث موضوعی، سوسن نجفی، طیبه رضاپوران و مریم آقابابایی به ترتیب در حوزه ورزشکاران، جوانان و کارکنان به مقام‌های اول تا سوم رسیدند.
جهان‌بخشی تصریح کرد: لیلا محمدی، مریم خسروی و فاطمه رئیسی در رشته تفسیر موضوعی و نجمه ربیعی و نرگس قادری در رشته قرائت ترتیل به حائز مقام‌های برتر شدند.
وی اضافه کرد: در مسابقات رشته قرائت تحقیق رده سنی بالای ۱۶ سال سحر میرزاخانی و رده سنی زیر ۱۶ سال، زهرا ملک محمدی مقام‌های اول و دوم را کسب کردند و در قسمت ورزشکاران رده سنی بالای ۱۶ سال سمانه میرزاخانی و رده سنی زیر ۱۶ سال فاطمه قادری به‌عنوان نفرات اول معرفی شدند.
جهانبخشی بابیان اینکه مطهره فاتحی در حفظ 10 جزء مقام نخست را به دست آورد، تصریح کرد: در رشته حفظ یک جزء رده سنی زیر ۱۵ سال، فاطمه فاتحی و فائزه علایی به‌صورت مشترک اول شدند و در رده سنی بالای ۱۵ سال، لیلا محمدی مقام نخست را به دست آورد.
رئیس گروه فرهنگی و امور تربیتی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: در بخش برادران هم امین نکوئی، محمدرضا سلیمیان ریزی، صفر نجفی و قدرت فدائی در رشته حفظ حدیث موضوعی و حسین فرهادی هفشجانی، مجید نقنه و علی‌اصغر رئیسی فیل آبادی در رشته تفسیر موضوعی به‌عنوان نفرات راه‌یافته به مرحله کشوری معرفی شدند.
جهانبخشی بابیان اینکه محمدرضا سلیمیان در مسابقات رشته ترتیل به‌عنوان نفر برگزیده ورزشکاران شناخته شد، تصریح کرد: احمدرضا آئین پور و علی ربیعی مقدم هم در همین رشته و در بخش جوانان و کارکنان حائز مقام نخست شدند.
وی ادامه داد: در رشته قرائت تحقیق قسمت ورزشکاران رده سنی زیر ۱۶ سال احمد مرادی و رده سنی بالای ۱۶ سال مهدی خدیبی بروجنی به مقام برتر رسیدند و در قسمت جوانان مجید رحمانی و در قسمت کارکنان شهریار تندرو مقام نخست را کسب کردند.
رئیس گروه فرهنگی و امور تربیتی اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: در رشته حفظ یک جزء و در قسمت ورزشکاران رده سنی زیر ۱۵ سال، محمد رئیسی مقام اول را به دست آورد و راهی مسابقات کشوری شد.
یادآور می شود مرحله کشوری مسابقات قرآن جامعه ورزشکاران پاییز سال جاری برگزار خواهد شد.
captcha