لزوم بهره مندی شاعران از برگزاری کنگره 12 هزار شهید
کد خبر: 3648894
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

لزوم بهره مندی شاعران از برگزاری کنگره 12 هزار شهید

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی با اشاره به نقش شاعران در فرهنگ سازی و معرفی کنگره هزار شهید گفت: از فرصت های پیش رو در کنگره ملی 12 هزار شهید باید توسط شعرای آذربایجان غربی بهره گیری مفید صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، روز گذشته 10 مهر  جلیل وحیدی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی در مراسم عصر شعر دفاع مقدس در امتداد عاشورا استان که در تالار هنرهای واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: تمام شاعران جوان و پیشکسوت از فرصت کنگره 12 هزار شهید  بهره کافی را ببرند زیرا چنین فرصت هایی بسیار کم پیش می آید و با قلم خود در وصف و معرفی شهدا دین خود را نسبت به آنان ادا کنند.

وی ادامه داد: برای جبران کم کاری ها کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی با معرفی شهدای استان به خصوص شهدای شاخص استانی همانند شهید باکری جبران کم کاری ها و ادای دین به شهدای استان شود.

وحیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبریی، تصریح کرد: : بنا به فرمایشات رهبری که جنگ یک گنج است شاعران نیز با استفاده از به تصویر کشیدن ابعاد هشت سال دفاع مقدس می توانند بدین گنج دست یابند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی بیان کرد: جنگ صدمات زیادی را به کشور وارد کرد ولی در عین حال دربردارنده درس ها و عبرت های فراوانی نیز بود.

وحیدی در پایان با اشاره به نقش موثر شاعران در کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی گفت
همچنین محمد میلانی  شاعر و رئیس انجمن ادبی آئینی تشنه رود با اشاره به حضور شاعران از شهرهای دور و نزدیک در جلسه و کارگاه عصر شعر گفت: این کارگاه اولین کارگاه ویژه دفاع مقدس در امتداد عاشورا است که به همت بسیج هنرمندان در دو بخش کارگاهی و جلسه در خصوص شعر دفاع مقدس کلید خورده است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص و جایگاه شاعر افزود: شاعر سرمایه کشور و از فاخرترین و عزیزترین سرمایه های ملی محسوب می شود.

میلانی با بیان اینکه تمام هنرمندان سرمایه ملی هستند ولی شاعر و شعر از یکسری خصوصیات برخوردار است که سبب افزایش جایگاه و ارزش شاعر در جامعه می شود، افزود: این سرمایه به نوبه خود در بزنگاه های کشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می تواند تاثیرگذار باشد، بنابراین شعر باید نسبت به مشکلات و مسائل کشور داری موضع و جهت گیری باشد و در همان اشعار عاشقانه نیز باید جان مایه های هدایت به وفور دیده شود.

رئیس انجمن ادبی آئینی تشنه رود با اشاره به کسب عنوان استاد شهریار توسط قلیزاده علیار افزود: کسب این عنوان و نشان مایه افتخار برای جامعه ادبی استان است؛ نشانی که متبرک و مزین به عرصه و اهل هنر است.

وی اظهار کرد: سپاه شهدا آذربایجان غربی حمایت های ویژه ای از جامعه ادبی داشته اند و بهای فراوانی به هنرمندان و شاعران استان از خود نشان داده اند.

وی در پایان گفت: مبارزه منحصر به مبارزه با شمشیر نیست، امروزه تبلیغات تاثیرگذاری عمیق و فراوانی در این عرصه دارد م زبان شعر به نوبه ی خود می تواند ابزاری برای مبارزه و جهاد باشد.
در ادامه مجتبی حاجی زاده رئیس بسیج هنرمندان گفت: با توجه به مقارنت هفته دفاع مقدس با ایام محرم می توان حادثه عاشورا که تجلی عشق و ایمان است را در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در سال های کنونی به وفور در کشورمان دید.

وی با اشاره با بیانان رهبری در خصوص زبان هنر ادامه داد: زبان هنر یک قالب و بنیان است که اگر بتواند تمامی محتوای انسانی را در بر گیرد اثری ماندگار و قابل عرضه به جهان است.

وی  در خصوص هدف برگزاری  از این نشست اظهار کرد: این نکوداشت ها و کارگاه ها می تواند سبب بهره وری شاعران از جامعه شود و هم چنین حضور شاعران تاثیر به سزایی در تسریع و افزایش عملکرد مسئولان در زمینه شعر خواهد بود تا مسئولان امر بتوانند برنامه های بهتر وبا کیفیت متناسب با استان برای شاعران ارائه کنند.

حاجی زاده با اشاره به حضور شاعران حاضر در جلسه که اغلب جوان هستند، افزود: جوانان شاعر می توانند با فعالیت و تلاش خود زمینه افتخار آفرینی و گنجینه های ارزشی برای استان شوند.

در پایان این مراسم، به پاس تلاش ها و زحمات مصطفی قلی زاده در زمینه رشد سطح فرهنگی و ادبی استان، از ایشان با تقدیم لوح تقدیر از طرف سردار خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تقدیر شد.

captcha