سوگواری برای امام حسین(ع) تجدید بیعت با آرمان های قیام کربلا است
کد خبر: 3648911
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
حجت الاسلام محمودی:

سوگواری برای امام حسین(ع) تجدید بیعت با آرمان های قیام کربلا است

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف وامور خیریه میاندوآب گفت: عزاداری برای سیدالشهدا (ع) تجدید بیعت با اهداف قیام امام حسین (ع) بوده سبب تقویت بنیان اسلام و خاری در چشم دشمنان اسلام است.

حجت‌الاسلام مقصود محمودی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه میاندوآب در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی،  اظهار کرد: امام حسین (ع) با ایستادگی در برابر بدعت های غلط یزید، و قیام در برابر ظالم، درس ایستادگی و آزادگی را به همه داد.

وی ادامه داد: واقعه کربلا درس عدالت خواهی و مقابله با ستم و زیر بار ظالمان نرفتن و آزادگی و  جهاد در برابر ظالمان را به همه مومنان و مسلمانان داده است.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به لزوم سوگواری برای اباعبدالله الحسین (ع)، تصریح کرد: زنده نگه داشتن آموزه های امام حسین (ع) از ملزومات حال حاضر بوده و سوگواری و عزاداری حسینی، تجدید بیعت با آرمان ها و اهداف قیام سرور و سالار شهیدان است.

وی با اشاره به سخنان نبی اکرم (ص)، تاکید کرد: چشمانی که در این دنیا برای امام حسین (ع) اشک بریزد در روز قیامت گریان نخواهد بود.

رئیس اوقاف و امور خیریه میاندوآب با بیان برگزاری همایش رهروان زینبی اظهار کرد: همایش رهروان زینبی تجدید میثاق با حضرت زینب (س) و حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش است.
وی افزود: این همایش امروز 11 مهر مصادف با دوازدهمین روز از  محرم ، در میاندوآب با سخنرانی حجت الاسلام مشهوری در زیارتگاه حضرت عباس (ع)  با حضور بانوان میاندوآب برگزار شد. 

وی عنوان کرد: در این همایش که به منظور الگوسازی از سیره پیام آور عاشورا برگزار می‌شود، ندای لبیک یا زینب (س) همزمان با سراسر  کشور  در شهرستان میاندوآب  طنین‌انداز می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه میاندوآب گفت: به منظور رفع ناهنجاری ها و الگو های غلط در جامعه ایران،  الگو سازی و تبدیل فرهنگ عاشورا در زندگی روزمره، از ملزومات است.
captcha