رابطه با ثباتی میان معنویت و سلامت افراد جامعه وجود دارد
کد خبر: 3648924
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
ابراهیمی:

رابطه با ثباتی میان معنویت و سلامت افراد جامعه وجود دارد

گروه اجتماعی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: گفت: شواهد نشان می‌دهد، رابطه معنادار و با ثباتی بین ‏معنویت و سلامت افراد جامعه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، محمدرضا ابراهیمی، دبیر این شورا گفت: فاصله گرفتن از ارزش‌های معنوی و بی‌توجهی به باورهای مذهبی و در مقابل، گرایش به ارزش‌های ‏مادی و ظاهری می‌تواند یکی از عوامل مهم در جهت گرایش به آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی افزود: در کنار كم رنگ شدن باورهای مذهبی و نبود کنترل والدین، رشد انواع آسیب‌ها ‏و مُعضلات اجتماعی نظیر اعتیاد به مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان دور از انتظار نیست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با یادآوری برخی از نتایج پژوهشگران گفت: شواهد نشان می‌دهد، رابطه معنادار و با ثباتی بین ‏معنویت و سلامت افراد جامعه وجود دارد.

وی گفت: مذهب و باورهای دینی به زندگی فرد جهت می‌دهد و از او به هنگام فشارهای روانی روزمره حمایت می‌کند و ‏می‌تواند عاملی اساسی و بازدارنده در برابر آسیب‌های اجتماعی خصوصاٌ پدیده شوم مواد مخدر باشد. ‏

ابراهیمی گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود بویژه ظرفیت‌های معنوی یکی از راهکارهای مهم در پیشگیری و مبارزه همه ‏جانبه با مواد مخدر بوده و می‌توانند از طریق آگاهی‌بخشی و متقاعدسازی عموم مردم نقش مؤثری در پیشگیری از ‏مصرف مواد مخدر داشته باشند .

یادآور می‌شود، مراسم عزاداری و سوگواری دهه‌ی اول ماه محرم هر روز صبح‌ با قرائت زیارت عاشورا و بعد از نماز مغرب و عشاء به همراه سخنرانی و مراسم سینه‌زنی در مركز نگهداری، درمان و كاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 شیراز با حضور بیماران اعتیاد در حال بهبودی برگزار شد كه این برنامه‌های معنوی طی دهه‌های دوم و سوم محرم و ماه صفر نیز تداوم خواهند داشت.

captcha