یادواره شهدای دانش آموزی پلدشت برگزار شد
کد خبر: 3648925
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

یادواره شهدای دانش آموزی پلدشت برگزار شد

گروه اجتماعی: با همكاري آموزش و پرورش شهرستان پلدشت، بسیج دانش آموزی و حضور پرشور دانش آموزان یادواره شهدای دانش آموز در سالن آموزشگاه دخترانه حجاب اين شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان این مراسم با حضور مدیر آموزش و پرورش ،امام جمعه ،فرمانده ناحیه بسیج مقاومت و جمعی از مادران شهید و دانش آموزان به مناسبت گرامیداشت کنگره 12 هزار شهید استان ، یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان پلدشت با همکاری آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی شهرستان به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانش آموز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان در سالن آموزشگاه دخترانه حجاب برگزار شد.

مجتبی طالبی مدیر آموزش و پرورش پلدشت گفت: برگزاری این  کنگره ها،یادواره ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آن عزیزان در جهت تقویت روحیه ایثار و شهادت بین قشر فرهنگی و دانش آموزان بسیار مهم و اساسی است.

طالبی افزود: بی تردید آنان با ترجیح دادن سنگرها در جبهه‌ها بر سنگر علم و دانش, مصداق بارز علم و عمل شدند و در این راه جان خود را نیز تقدیم کردند و امروز به عنوان الگوی فرهنگیان و دانش آموزان کشور شدند.

در اين يادواره حجت الاسلام و المسلمین طالبی  امام جمعه شهرستان خاطر نشان کرد: شهدا کسانی بودند که از جان خود گذشتند تا ما به آرامش حقیقی دست یابیم و شایسته است که قدردان خون آنان باشیم و راه پرنورشان را با تمام توان ادامه دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین طالبی افزود: ایستادگی، جانفشانی و وحدت وهمدلی مردم استان اعم از شیعه و سنی و اقوام و ادیان مختلف و همچنین مرزنشینان، تمامی توطئه‌ها و تهدیدات دشمن را در مقاطع مختلف پس از انقلاب، در این منطقه ناکام گذاشته و امروز لازم است این روحیه و فرهنگ استقامت و پایداری و فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های جوان‌تر تبیین و تشریح شود.
captcha