ارائه خدمات شش‌گانه به سالمندان فارس در قالب طرح پزشك خانواده
کد خبر: 3648926
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
همتی خبر داد:

ارائه خدمات شش‌گانه به سالمندان فارس در قالب طرح پزشك خانواده

گروه اجتماعی: قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه خدمات شش‌گانه به سالمندان در قالب طرح پزشک خانواده در شیراز و فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، عبدالرسول همتی، قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 11 مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار داشتن در هفته سالمند، گفت: بر اساس آمارها جمعیت سالمند در سال 75 در ایران بالغ بر 6.6 درصد بوده است.

وی با اشاره به افزایش شمار سالمندان طی 20 سال گذشته، گفت: هم‌اینک و براساس سرشماری سال 95 بالغ بر 10 درصد جمعیت ایران سالمند است.

همتی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت سالمند به معنای ارتقای شاخص‌های بهداشتی در کشور است، گفت: اجرایی شدن طرح پزشک خانواده زمینه‌ ارائه خدمات مطلوب‌تر و گسترده‌تری به سالمندان را فراهم کرده است.

قائم مقام معاون بهداشتی علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه براساس تعاریف افراد بالای 60 سال جزو جمعیت سالمند محسوب می‌شوند، از ارائه خدمات شش‌گانه به سالمندان در قالب طرح پزشک خانواده در شیراز و فارس خبر داد.

وی با تصریح اینکه ارتقای سلامت سالمندان تک محوری نیست،‌ گفت: میانگین سالمندان استان فارس در مقایسه با کشور بالاتر است به‌طوری‌که حدود 10.1 درصد از کل جمعیت فارس سالمند هستند.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان كرد: طبق آمارهای جدید استان فارس بالغ بر 450 هزار سالمند دارد که 420 هزار نفر از آنان در نرم‌افزار دانشگاه ثبت شده است.

همتی گفت: پراکندگی جمعیت سالمندی در فارس زیاد است و برای ارائه خدماتی مطلوب به سالمندان باید دستگاه‌های مختلف همکاری و همراهی داشته باشند.

وی یادآور شد: تاکنون به طور متوسط 25 درصد از سالمندان معلول که دچار مشکل حرکتی هستند در منزل مورد مراقبت قرار گرفته‌اند و 74 درصد از کل سالمندان فارس حداقل یک بار معاینات اولیه را دریافت کرده‌اند.

captcha