تکیه بر اشتراکات شیعه و سنی عامل وحدت در جامعه است
کد خبر: 3648939
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
ماموستا امینی:

تکیه بر اشتراکات شیعه و سنی عامل وحدت در جامعه است

گروه اجتماعی: امام جمعه سردشت با اشاره به لزوم وحدت شیعه و سنی در آذربایجان غربی، گفت: مردم شیعه و سنی استان با تکیه بر مشترکات بسیاری که دارند، در برابر دشمنان اسلام صف واحدی را تشکیل داده و سد محکمی در برابر تحرکات دشمنان ایران در منطقه باشند.

ماموستا امینی امام جمعه سردشت در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: مردم شیعه و سنی آذربایجان غربی با تکیه و توجه به اشتراکات مذهبی و قومی که دارند از سالیان دور با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

وی با اشاره به حساسیت جغرافیایی آذربایجان غربی تاکید کرد: آذربایجان غربی به دلیل داشتن مرز مشترک با چندین کشور، مورد توجه دشمنان ایران بوده و دشمنان با پیش کشیدن مسائل مذهبی و قومی سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف در آذربایجان غربی دارند.

وی تصریج کرد: مردم آذربایجان غربی با پیروی از رهنمود های مقام معظم رهبری، و با تکیه بر اشتراکات و وحدت و همدلی، سد محکمی در برابر نقشه های شوم بیگانگان و دشمنان هستند.

ماموستا امینی عنوان کرد: دشمنان اسلام و ایران با نفی مشترکات بین شیعه وسنی سعی در ایجاد اختلاف افکنی بین مذاهب و اقوام را داشته و از در گرد و غبار اختلاف مذهبی سود خواهند برد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: امروز جهان اسلام در شرایط خطیری قرار دارد و یکی از مهمترین مسائل آن، تلاش و شگردهای قدرتهای سلطه گر برای ایجاد اختلاف و  سوءظن میان مسلمانان است.

وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایجاد تفرقه بین مردم سود برده و با حمله به اعتقادات و اختلافات مذهبی و قومی، سعی در رسیدن به اهداف شوم و پلید خود را دارند.

امام جمعه سردشت عنوان کرد: آرامش و وحدت و همدلی در بین تمام اقوام و ادیان ایران، الگوی مناسبی برای تمام کشور های مسلمان منطقه است.

captcha