برگزاری همایش علمی مهندسی مواد و متالوژی ایران در دانشگاه شهرکرد
کد خبر: 3648942
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

برگزاری همایش علمی مهندسی مواد و متالوژی ایران در دانشگاه شهرکرد

گروه دانشگاه: چهاردهمین همایش علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی ایران روز سه شنبه در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایرنا، دبیر چهاردهمین همایش مواد و متالورژی ایران در این آیین اظهار کرد: از 200 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، 100 مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شده که از این تعداد 20 مقاله در قالب سخنرانی و 60 مقاله بصورت پوستر ارائه می شود.
محمدرضا نیل فرشان، خواص مکانیکی مواد، ریخته گری، مهندسی سطح، شکل دهی مواد، متالورژی استخراجی، جوشکاری، خوردگی، مدیریت تولید مواد، الکتروشیمی، متالورژی پودر، شبیه سازی و مدلسازی فرآیند را از محورهای این همایش دانشجویی عنوان کرد.
وی برگزاری پنج کارگاه و نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای مرتبط با حوزه مواد و متالورژی را از دیگر برنامه های جنبی این همایش برشمرد.
دانشیار دانشگاه شهرکرد در ادامه با بیان راه اندازی رشته کارشناسی مواد و متالورژی در سال 83 در این دانشگاه اظهار کرد: دانشکده فنی درصدد اخذ مجوز برای راه اندازی سه رشته مرتبط با مهندسی مواد و متالورژی در مقطع ارشد و دکترای سرامیک است.
نیل فرشان با بیان این که 98 درصد فعالیت صنایع بر پایه علوم دانشگاهی شکل گرفته است، گفت: این همایش اقدامی در راستای تعامل بیشتر دانشجویان با صنعتگران است.
وی تصریح کرد: جامعه علمی حوزه مواد و متالورژی آماده همکاری با صنایع است و دانشگاه شهرکرد پذیرای هرگونه تعامل دانشجویان با صنعتگران حوزه مواد و متالورژی است.
چهاردهمین همایش علمی مواد و متالورژی ایران به مدت 2 روز با حضور دانشجویان این رشته از دانشگاه های سراسر کشور در شهرکرد برگزار می شود.

captcha