همایش «رهروان زینبی» در بقاع متبرکه شاخص کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3648977
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

همایش «رهروان زینبی» در بقاع متبرکه شاخص کردستان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری همایش «رهروان زینبی» طی چند روز آینده در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از برگزاری همایش «رهروان زینبی» در بقاع متبرکه شاخص سنندج، قروه و بیجار خبر داد.

وی افزود: امروز بقعه متبرکه امامزاده هاجر و سارا(س) شهرستان قروه میزبان عاشقان اهل بیت(ع) خواهد بود، همچنین این برنامه در بقاع متبرکه پیرتاج(ع) بیجار و پیر محمد(ع) سنندج برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌‎های اجرایی در بقاع متبرکه بصیرت عاشورایی است، اعلام کرد: همایش‌های «لبیک یا حسین»، «همایش شیرخوارگان حسینی» و «سوگواره احلی من العسل» از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طرح بصیرت عاشورایی است.

وی با بیان اینکه همایش رهروان زینبی هر سال به یاد رشادت‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب(س) برگزار می‌شود، اعلام کرد: این برنامه در قالب طرح مذهبی بصیرت عاشورایی برگزار می‌‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه قرائت میثاق‌نامه بانوان که برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی است از جمله برنامه‌‎های اجرایی در همایش رهروان زینبی است، اضافه کرد: تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب (س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه از  دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی در ادامه به زمان‌بندی اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اشاره و عنوان کرد: اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) از اهداف اجرای این طرح است.

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه تبیین قیام اباعبدالله الحسین(ع)، تبیین عبرت‌ها و درس‌های عاشورا از اهداف اجرای طرح بصیرت عاشورایی است، یادآور شد: تقویت باورهای دینی، ترویج معارف اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم و پاسخگویی به شبهات دینی مردم نیز از دیگر اهداف اجرای طرح این است.

captcha