مرحوم طالبانی در دفاع مقدس کنار رزمندگان اسلام علیه رژیم صدام مبارزه می‌کرد
کد خبر: 3649015
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
علی لاریجانی:

مرحوم طالبانی در دفاع مقدس کنار رزمندگان اسلام علیه رژیم صدام مبارزه می‌کرد

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت مرحوم جلال طالبانی گفت: ایشان یک دوره بسیار طولانی در مقابل دیکتاتوری صدام مبارزه جدی داشتند و مخصوصا در دوره سخت دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام علیه رژیم سفاک صدام مبارزه می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا، «علی لاریجانی» در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی امروز (چهارشنبه 12 مهر) مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت جلال طالبانی، رئیس‌جمهور سابق عراق، به ملت عراق و خانواده محترم ایشان گفت: ایشان از شخصیت‌های مبارز و ممتاز در مبارزه با رژیم صدام بود.
وی افزود: طالبانی یک دوره بسیار طولانی در مقابل دیکتاتوری صدام مبارزه جدی داشتند و مخصوصا در دوره سخت دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام علیه رژیم سفاک صدام مبارزه می‌کردند.
لاریجانی اظهار کرد: همچنین ایشان از شخصیت‌های تأثیرگذار دوره جدید عراق که یک نظام دموکراتیک ایجاد شد، بودند. طالبانی هم در تشکیل نظام جدید عراق و هم در اداره کشور در مقام ریاست جمهوری نقش‌آفرینی به‌سزایی ایفا کردند و همواره در دوران ریاست جمهوری ارتباطات بسیار خوب و سازنده‌ای با جمهوری اسلامی ایران برقرار کرده بودند.
رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به حق باید گفت ایشان از چهره‌های ماندگار تاریخ معاصر عراق هستند و امیدواریم خانواده محترم ایشان تسلیت ما را بپذیرند و یاد ایشان در تاریخ عراق باقی خواهد ماند.
captcha