شبکه اشراق 21 هزار و 500 دقیقه برنامه از عزاداری مردم زنجان را به نمایش گذاشت
کد خبر: 3649080
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

شبکه اشراق 21 هزار و 500 دقیقه برنامه از عزاداری مردم زنجان را به نمایش گذاشت

گروه اجتماعی: مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: در راستای انعکاس عزاداری‌های مردم پایتخت شور و شعور حسینی در محرم امسال بیش از 21 هزار و 500 دقیقه برنامه در شبکه استانی اشراق تولید، تأمین و پخش شد.

مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: کارکنان خدوم رسانه استانی در شبکه اشراق هم‌نوا با مردم عزادار استان، با تلاش شبانه‌روزی خود سعی کردن تا گوشه‌هایی از عظمت و صلابت این عزاداری‌ها را به تصویر بکشند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با دهه محرم و عزاداری خالصانه مردم ولایت‌مدار استان زنجان، صحنه‌های ناب دلدادگی و ارادت دلسوختگان مکتب عاشورا از پایتخت شور و شعور حسینی به سراسر جهان مخابره شد، افزود: تلاش و تکاپوی 300 نفر از همکاران خدوم و تلاشگر تولید و فنی با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مختلف فنی از قبیل سه واحد سیار تلویزیونی، 3 ست ماکروویو، دو دستگاه sng ، شش خط فیبر نوری، 18 دوربین تصویربرداری، 3 دوربین پرنده، 20 دستگاه میکروفون و سایر تجهیزات فنی، بستر لازم را جهت انعکاس این رویداد بزرگ مذهبی محیا کردند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: معاونت سیما همچون سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده‌ای را برای دهه اول محرم انجام داده بود. تمرکز اصلی سیما پوشش و پخش زنده 12 مراسم و برنامه باشکوه از جمله بزرگ‌ترین دسته عزاداری جهان تشیع یعنی حسینیه اعظم و دسته‌های عزاداری زینبیه اعظم، فاطمیون، مکتب‌الزهراء، احمدیه، نماز ظهر عاشورا، تجمع عزاداران شهرهای قیدار و خرم‌دره، شیرخوارگان حسینی، مراسم احلی من العسل، شام غریبان حسینی در حسینیه اعظم بود که نشانگر عشق و ارادت قلبی خاص مردم استان به اهل‌بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در دهه اول محرم 1370 دقیقه عزاداری‌های باشکوه استان از شبکه استانی سیما (اشراق) به صورت زنده پوشش داده شد، گفت: علاوه بر شبکه استانی، 15 شبکه سراسری و برون‌مرزی رسانه ملی نیز با هماهنگی‌های به عمل آمده، به مدت 2694 دقیقه این عزاداری‌های باشکوه را به صورت زنده پخش کردند تا جهانیان شاهد عشق و دلدادگی پایتخت‌نشینان شور و شعور حسینی باشند.

صفری تاکید کرد: معاونت سیما نیز در این ایام علاوه بر اختصاص برنامه‌های روتین خود مثل آلاچیق، راه روشن، بیزیم ائللر، شاپرک و ... برنامه‌های متعددی را نیز تأمین، تولید و پخش کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عزاداری شهرستان‌ها، سخنرانی محرم، مشاعره، با کاروان عاشورا، گزیده دسته‌های عزاداری و ... اشاره کرد. همچنین سیمای زنجان در مجموع 14 هزار و 228 دقیقه برنامه در دهه اول محرم تأمین، تولید و پخش کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: معاونت صدای مرکز نیز با تأمین، تولید و پخش بیش از 6560 دقیقه برنامه از شبکه استانی رادیو، حال و هوای محرم را در استان طنین‌انداز کرد. ویژه‌برنامه رادیوی استانی برای این ایام شامل عشق سوداسی، عشق قافله سی، شعر کوچه سی، دستجات حسینی، برنامه‌های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، پخش مستقیم عزاداری‌های محرم در قالب عزاداری‌های حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، هیئت عزاداران احمدیه، مکتب‌الزهرا، هیئت فاطمیون، تجمع بزرگ عزاداران شهرستان‌های خدابنده و خرم‌دره بود.

صفری با یادآوری اینکه رادیوی استانی زنجان در ایام محرم با شبکه‌های سراسری و استانی رادیو نیز به مدت 240 دقیقه ارتباط زنده برقرار کرده تا بتواند جال و هوای استان حسینی زنجان را به سایر نقاط کشور معرفی کند، اظهار کرد: همکاران معاونت خبر نیز همگام با سایر معاونت‌های تولیدی مرکز با تولید و پخش گزارش‌های مختلف خبری تلویزیونی و رادیویی، اعزام اکیپ‌های مختلف خبری به اقصی نقاط استان، برقراری 4 ارتباط زنده با بخش‌های خبری شبکه‌های یک و خبر به مدت 12 دقیقه و نیز بخش‌های خبری رادیو سراسری فرهنگ، ایران و معارف، پخش اطلاعیه‌های مربوط به عزاداری‌های مردم استان، تهیه و ارسال اخبار و گزارش‌های مختلف به تهران در قالب خبر مکتوب، گزارش‌های رادیویی و تلویزیونی، پخش و ... در مجموع به مدت 738 دقیقه به موضوع محرم پرداخته است.

captcha