راه‌اندازی انجمن مردمی قرآن و عترت در فارس/ حضور تمام فعالان قرآنی
کد خبر: 3649082
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
مریدی به ایكنا خبر داد:

راه‌اندازی انجمن مردمی قرآن و عترت در فارس/ حضور تمام فعالان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه‌اندازی انجمن مردمی قرآن و عترت ذیل این اداره‌كل در این استان خبر داد و گفت: این انجمن تمام جامعه قرآنی اعم از حافظان، قاریان و خادمان قرآن را شامل خواهد شد.

بهزاد مریدی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از راه‌اندازی انجمن مردمی قرآن و عترت ذیل این اداره‌كل در این استان خبر داد و گفت: از بدو ورود تمام تلاشم بر این است كه انجمن‌ها و نهادهای عمومی فعال شوند.
وی افزود: در این راستا اعتقاد راسخ داریم كه دولت بنا نیست كار اجرایی كند، درست است كه باید حمایت كند و بعضاً بحث نظارتی هم كه بر عهده دارد ولی اینكه بخواهد كار اجرایی انجام دهد نه تأثیرگذار است و نه می‌تواند در ابعاد مختلف ساری و جاری باشد.
مریدی با بیان اینكه تاكنون انجمن‌های بیشماری را در مجموعه ارشاد راه‌اندازی كرده و از آن‌ها حمایت می‌كنیم، گفت: ما اجازه نمی‌دهیم تنها یك انجمن خاص حمایت شود یعنی این حمایت باید برای تمام انجمن‌ها باشد.
مدیركل ارشاد فارس به تشكیل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی این استان اشاره كرد و گفت: قبلاً اختلاف نظری میان سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد بود كه با درایت و تدابیری كه اندیشیده شد، بنا شد تا این اختلافات مرتفع شده و بحث مجوز مؤسسات قرآنی ساماندهی شده و از حالت جزیره‌ای خارج شوند لذا برای این كار نیاز به یك اتحادیه فراگیر و منسجم بود اما در عین حال این انسجام و فراگیری نباید تبدیل به یكپارچه شدن صرف شود.
وی ادامه داد: برخی مواقع این اتحاد بر اساس وحدت در كثرت را می‌پذیریم چرا كه باید تكثر و تحزب و تشكل‌های گوناگون باشند و این‌ها هم باید یك وحدت رویه هم داشته باشند اما اینكه بگوییم همه برچیده شوند و فقط این اتحادیه باشد، این مسئله یك خسران و آسیب است.
مریدی با بیان اینكه پیشنهاد تشكیل انجمن قرآن و عترت را ذیل اداره‌كل ارشاد فارس داده است، گفت:‌ این انجمن در حقیقت یك سمن و سازمان مردم نهاد است و تمام توانمندان و علاقه‌مندان به حوزه قرآن و عترت را شامل می‌شود چرا كه در ذیل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی همه علاقه‌مندان به این حوزه قرار نمی‌گیرند و تنها مؤسسات در این اتحادیه عضو هستند اما جایگاهی برای حافظان و قاریان و خادمان قرآن در نظر گرفته نشده است.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس ادامه داد: ابتدای كار انجمن قرآن و عترت به صورت هیئت امنای فعالیت خواهد كرد اما بعد از مدت یك سال انتخاباتی در سراسر استان برای انتخاب اعضای هیئت مدیره برگزار خواهد شد.  
وی با تصریح اینكه اگر ما تنها یك اتحادیه یا انجمن خاص را به رسمیت بشناسیم، تأمین‌كننده همه نظرات آحاد علاقه‌مندان به آن حوزه نخواهد بود، گفت: كار تجمیع مؤسسات قرآنی خوب و ارزشمند است اما ما بنا نیست كه تنها یك گروه خاص را در این زمینه لحاظ كنیم؛ چرا كه در این صورت بسیاری از افرادی كه در حوزه نهج‌البلاغه و عترت در كجا باید قرار گیرند؟
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس در پایان زمان تشكیل این انجمن قرآنی ماه محرم و صفر امسال اعلام كرد.

captcha