سوگ‌نشینی در سومین شب شهادت قاریان قرآن دشت کربلا + صوت و عکس
کد خبر: 3649090
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

سوگ‌نشینی در سومین شب شهادت قاریان قرآن دشت کربلا + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: همزمان با سومین شب شهادت سرور و سالار شهیدان ابا‌عبدالله الحسین(ع)، مراسم عزاداری همراه با تلاوت قرآن در منزل برادران موسوی‌بلده، با حضور اساتید پیشکسوت و قاریان بین‌المللی و ممتاز کشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با سومین شب شهادت سرور و سالار شهیدان ابا‌عبدالله الحسین(ع)، شب گذشته 12 مهرماه، مراسم روضه در بیت اخوان موسوی‌بلده واقع در چهارراه سرچشمه تهران، با حضور اساتید پیشکسوت و قاریان بین‌المللی و ممتاز کشورمان برگزار شد.

این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام موسوی‌درچه‌ای همراه بود. با رسیدن میهمانان و اساتید قرآنی، مراسم با اجرا و تلاوت آغازین موسوی درچه‌ای از آیات سوره مبارکه فصلت آغاز شد.

روضه ای با بوی قرآن در منزل اخوان سادات+صوت وعکس

بخش اول این مراسم، تلاوت اساتید و قاریان بین‌المللی بود. آقایان سیدعباس میرداماد، سیداحمد مقیمی و مجتبی محمدبیگی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

در ادامه این مراسم، گروه محمد رسول الله(ص) برای اولین بار در مجالس قرآنی، به غیر از دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری به اجرای زنده پرداخت. این گروه در ابتدا آیاتی از سوره مبارکه احزاب را جمع‌خوانی کردند و سپس دو قطعه در رثای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را ارائه دادند که مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

روضه ای با بوی قرآن در منزل اخوان سادات+صوت وعکس

دومین بخش این مراسم، سخنرانی عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان بود که دقایقی با استنادات قرآنی و روایی درباره الگوی سبک زندگی اسلامی و قرآنی و انس با قرآن کریم، عمل به قرآن کریم پرداخت.

در ادامه این مراسم معنوی، اساتید قرآنی، محمدرضا جنتی و ساعد باقری دقایقی اشعار خود را در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای حاضران خواندند. در پایان این مراسم نیز، سیدعباس میرداماد، مجید محسنی‌نیا، دقایقی روضه‌خوانی و مداحی کردند و عزاداران سر سفره احسان قرآن و اهل بیت(ع)، میهمان شدند.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

سیداحمد مقیمی

کد

دریافت

سیدمحمدجواد موسوی درچه‌ای

کد

دریافت

سیدعباس میرداماد

کد

دریافت

مجتبی محمدبیگی

کد

دریافت

captcha