کمپین حمایت از قاریان بومی راه‌اندازی شود
کد خبر: 3649094
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
جیریایی:

کمپین حمایت از قاریان بومی راه‌اندازی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی گفت: همیشه باید دنبال تأثیرگذاری باشیم اینکه قاری از کجا آمده یا دارای چه عناوینی است مهم نیست اگر بیشتر از قاریان بومی استفاده شود هم در هزینه‌ها صرفه جویی و هم ایجاد انگیزه می‌شود می‌توان با راه‌اندازی کمپین حمایت از قاریان بومی در آنها ایجاد انگیزه کرد.

مجید جیریایی، قاری بین‌المللی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: سطح کیفی قاریان جوان و نوجوان استان در مسابقات اوقاف خوب بود، برخی از قاریان در مرز تلاوت حرفه‌ای و آماتور مانده‌اند که با تمرین و استفاده از جلسات اساتید تهران می‌توانند از این مرحله عبور کنند و پایان تلاوت را به تلاوت مجلسی تبدیل نکنند.
وی با تأکید بر ایجاد انگیزه در قاریان جوان ادامه داد: قاریان نوجوان برای حرفه‌ای شدن نیاز به انگیزه و حمایت مالی دارند. بیشتر قاریان و حافظان از خانواده‌های محروم و نقاط شهری کم برخوردار هستند، رهبری هم تأکید دارند دستگاه‌های دولتی موظف هستند در قبال تلاوت قاری، هدیه در نظر بگیرند اما قاری نباید تعیین مبلغ کند.
جیریایی اظهار کرد: گروه تواشیح، قاریان و حافظان برای اجرای برنامه در روستاهای محروم، داوطلب هستند و حتی گاهی خودشان پیشنهاد اجرای برنامه می‌دهند که خوشبختانه با استقبال هم رو به رو می‌شود.
وی ادامه داد: بهزیستی و کمیته امداد از جمله اداراتی هستند که بنده به صورت داوطلبانه از تلاوت در این ادارات استقبال می‌کنم، لازم نیست محافل قرآنی در مساجد شکیل و مرکز شهر برگزار شود برای ترویج جلسات قرآن باید از مساجد مناطق محروم هم استفاده کرد، نوجوانان و جوانان این مناطق از حضور قراء استقبال می‌کنند.
قاری بین‌المللی در پایان اظهار کرد: عموم مردم قاریان شهر خودشان را بهتر از قاریان درجه دو مدعو می‌دانند، همیشه باید دنبال تأثیرگذاری باشیم اینکه قاری از کجا آمده یا دارای چه عناوینی است مهم نیست اگر بیشتر از قاریان بومی استفاده شود هم در هزینه‌ها صرفه جویی و هم ایجاد انگیزه می‌شود می‌توان با راه‌اندازی کمپین حمایت از قاریان بومی در آنها ایجاد انگیزه کرد.
captcha