تشكیل بیش از 25 كمیته كارشناسی آسیب شناسی حج 96
کد خبر: 3649097
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

تشكیل بیش از 25 كمیته كارشناسی آسیب شناسی حج 96

گروه جامعه: در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد كه بیش از 25 كمیته كارشناسی برای بررسی آسیب‌های حج 96 تشكیل شده‌است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت كه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسكر تشكیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم جمع بندی نظرات، پیشنهادها و گلایه‌های ارائه شده در خصوص حج 96 تاكید و ابرازامیدواری كرد با كارشناسی دقیق این موارد نسبت به اصلاح آن در حج سال آینده اقدام و نواقص رفع و مشكلات كمتر شود.

سرپرست حجاج ایرانی نكات مطرح شده در خصوص نحوه ارائه خدمات پزشكی و دارویی، لزوم توجه به كیفیت غذاها و تنوع غذایی، توجه به بهبود ارائه خدمات در كاروان‌های مختلف، رفع نواقص در هتل‌های محل اسكان و چادرهای زائران ایرانی در منا و عرفات و دشواری های فرودگاه‌های مبدا و مقصد را از جمله نكات مطرح شده در گزارش‌های دریافتی از زائران ذكر كرد و گفت: مردم در اغلب دیدارها ازتلاش‌ها و زحمات عوامل اجرایی و خدماتی تقدیر و تشكر كرده‌اند.

در این جلسه اعلام شد كه برای آسیب شناسی حج امسال بیش از 25 كمیته تشكیل شده كه در آن كارشناسان بعثه مقام معظم رهبری، ‌سازمان حج و زیارت و كارگزاران و نیروهای خارج از مجموعه حج و زیارت شركت دارند.

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه عنوان کرد: با توجه به نگاه جدیدی كه در برخی از حوزه‌های حج وجود دارد تعدادی از كمیته‌ها با هدف تغییر در برنامه‌های اجرایی تشكیل شده است.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه خواستار ارجاع جمع بندی گزارش‌های دریافتی متناسب با مسئولیت‌های هر كمیته شد و تصریح كرد: پس از بررسی دقیق و كارشناسانه، نتایج برای تصمیم گیری به نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج ارجاع شود.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین بر لزوم آینده نگری در برنامه ریزی‌ها و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی تاكید كرد.

در این جلسه همچنین برخی از امور اجرایی همچون چگونگی تامین محل اسكان زائران ایرانی درحج آینده، توجه بیشتر به آموزش كارگزاران حج و زائران، تمهیدات لازم در حوزه تغذیه و بهره گیری از فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف حج بررسی شد و نماینده ولی فقیه لزوم توجه به تغییرات و رویكردهای جدید عربستان در حوزه‌های مختلف را یادآور شد.

captcha