افتتاحیه ترم جدید مدرسه قرآن و عترت امام محمد باقر(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 3649103
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶
20 مهرماه‌؛

افتتاحیه ترم جدید مدرسه قرآن و عترت امام محمد باقر(ع) برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر امور قرآن و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از برگزاری آیین افتتاح ترم جدید تحصیلی مدرسه تخصصی قرآن و عترت امام محمد باقر(ع) در روز بیستم مهرماه در اصفهان خبر داد.

مجید گلشادی, مدیر امور قرآن و نماز سازمان عقیدتی- سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان اظهار کرد: آیین افتتاح هشتمین ترم تحصیلی مدرسه تخصصی قرآن و عترت امام محمد باقر(ع) اصفهان 20 مهرماه از ساعت 9 تا 11 صبح در تالار شهروند اصفهان برگزار می‌شود. 
وی افزود: در حال حاضر پانزده مدرسه تخصصی قرآن و عترت مزین به نام چهارده معصوم(ع) از سوی وزارت دفاع در تهران و شهرستان‌ها دایر شده است مدرسه‌ای نیز تحت عنوان نبی اکرم در قشم دایر می باشد که هم شیعیان و هم اهل تسنن از آن استفاده می‌کنند.
گلشادی بیان کرد: این مدارس در طول سال در دو ترم آموزشی بهار و پاییز(فروردین و مهرماه) و در رشته‌‍‌های مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ، روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، عترت‌شناسی، احکام، مشاوره، فصیح‌خوانی، تجوید در سطوح 1،2،3 و4 و مهدویت اقدام به پذیرش قرآن‌آموزان می‌کنند.
وی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان شاغل و بازنشسته تمامی صنایع دفاعی وزارت دفاع مستقر در استان اصفهان و خانواده‌های آنهاست، گفت: بهترین اساتید و مربیان مجرب منطقه و استان در این دوره‌های آموزشی تدریس می‌کنند. در پایان هر ترم آموزشی آزمونی به صورت متمرکز برگزار شده و به افرادی که حائز نمره قبولی شوند، مدارک مورد تأیید سازمان دارالقرآن اعطاء می‌شود؛ ضمنا افرادی که حضور منظم و مستمر در کلاس‌ها داشته باشند، می‌‌توانند در اردوهای زیارتی و سیاحتی شرکت کنند و جوایزی نیز به آنها تعلق می‌گیرد.
مدیر امور قرآن و نماز وزارت دفاع با بیان اینکه ترم جدید تحصیلی از 27 مهرماه آغاز شده و تا نیمه اول اسفند ماه ادامه دارد، گفت: کلاس‌های این دوره روزهای پنجشنبه از ساعت 8 تا 30: 11 صبح در مدرسه امام محمد باقر(ع) جنب بیمارستان صدوقی برگزار می‌شود.
captcha