دستاوردهای نهضت عاشورا
کد خبر: 3649121
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

دستاوردهای نهضت عاشورا

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه اعتماد به نفس و تقویت باور ملی، ترويج روح اخلاص، ایثار و فداکاری در جامعه، و شکست ابهت و هیمنه پوشالی ابرقدرت‌ها را از دستاوردهای نهضت عاشورا عنوان کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفتمان دینی «قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن و قيام حسینی در برابر جاهلیت أولى» با حضور جمعی از اعضای یاوران نماز، 11 مهرماه در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه در این گفتمان گفت: امام خمینی(ره) به‌عنوان رهبر اول انقلاب طبق قانون اساسی در جایگاه فرمانده کل قوا، نقش هدایت و تصميم‌های راهبردی در جنگ و اعلام وضعیت جنگ و يا صلح را بر عهده داشتند و شگفتی سیاستمداران و نظامیان جهانی را برانگیختند.
وی افزود: از نقش‌های مهم روحانیت و مراجع عظام تقلید اعلام حمایت و تأييد رزمندگان و تقویت روحیه آنها با حضور مستقیم در دفاع مقدس بود.
مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تجلیل از شخصیت شهید جهادگر محسن حججی به‌عنوان شهید حسین فهمیده عصر تکنولوژی و نماینده جوانان نسل چهارم انقلاب، گفت: جنگ، پدیده خوبی نیست ولی دفاع از نظر همه مردم جهان امری بدیهی، لازم و پسندیده است.
مدرس مرکز تخصصی نماز دستاوردهای نهضت عاشورا را اعتماد به نفس و تقویت باور ملی، ترويج روح اخلاص، ایثار و فداکاری در جامعه، و شکست ابهت و هیمنه پوشالی ابرقدرت‌ها برشمرد و افزود: مهم‌ترین انگیزه شهدا جهاد در راه خدا، دفاع از شرافت انسانی و ناموس و ارزش‌های مقدس الهی و نظام جمهوری اسلامی بود که برای رضای پروردگار با توکل به حضرت حق مظلومانه جنگیدند و بدون توجه به جاذبه‌های دنیایی و با حفظ کرامت انسانی حتی در حال جنگ و دوران اسارت، نمونه‌ای بی‌نظیر با شعار توسعه بندگی مقدم بر توسعه زندگی را در تاریخ ثبت کردند.
کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه با اشاره به پیام‌های رهبر معظم انقلاب به اجلاس‌های سراسری نماز، عنوان کرد: نمازهای جمعه و جماعت مظهر قدرت امت اسلامی و نماد مردم‌سالاری است.
لطفيان سرگزی با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) با معرفی صحیفه سجادیه، گفت: ما امروز علی‌رغم میل و خواست دشمن قوی هستیم اما باید مراقب حضور دشمن و ترفندهای او باشیم.
وی خطاب به متولیان فرهنگی از زبان امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه عنوان کرد: بر اساس صحیفه سجادیه همه مسئولیت را امانت بدانید، اولویت‌ها را در نظر بگیرید،، با مردم بی‌واسطه مرتبط شوید، اتحاد نیروهای انقلابی و پرانگیزه را مهم بشمارید.
captcha