تبریز 2018 در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
کد خبر: 3649131
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

تبریز 2018 در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی، از برگزاری بیستمین جشنواره قصه‌گویی خبر داد و گفت: محتوای تعدادی از قصه‌ها در راستای معرفی تبریز و با هدف مشارکت قصه‌گویان در فعالیت‌های فرهنگی تبریز 2018 اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، هادی یوسف‌زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه برگزاری مسابقات قصه گویی اظهار کرد: رقابت قصه‌گویان منتخب استان برای حضور در مرحله‌ منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (12 و 13 مهرماه) در تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فرآیند انتخاب و معرفی قصه‌گویان برتر استان از ابتدای شهریور ماه سال جاری با اجرای جشن‌های قصه‌گویی در سراسر استان آغاز و بیش از 200 قصه‌گو شامل؛ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، مربیان کانون و نوجوانان علاقه‌مند در این رقابت حضور داشتند.

وی افزود: هیئت انتخاب جشنواره استانی طی چهار روز قصه‌های اجرا شده را بررسی کرده و در نهایت 24 قصه‌گو در بخش‌های مختلف برای رقابت در مرحله استانی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (12 و 13 مهرماه) در مجتمع فرهنگی هنری کانون تبریز حاضر خواهند شد.

مدیر کل کانون استان خاطرنشان کرد: با اجرای این جشنواره 9 نفر از برگزیدگان قصه‌گویی به مرحله منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی می‌شوند.

یوسف‌زاده توسعه و تعمیق فرهنگ قصه‌گویی در بین خانواده‌ها و معرفی استعدادهای قصه‌گویی در بین کودکان و نوجوانان و دیگر علاقه‌مندان را از جمله اهداف برگزاری جشنواره قصه‌گویی عنوان کرد.

وی افزود: محتوای تعدادی از قصه‌ها در راستای معرفی تبریز و با هدف مشارکت قصه‌گویان در فعالیت‌های فرهنگی تبریز 2018 اجرا می‌شود.

captcha