امنیت مطلوب نتیجه كاركردهای صحیح نهادهای اجتماعی است/ اجرای 1000 برنامه طی هفته ناجا در فارس
کد خبر: 3649147
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
گودرزی:

امنیت مطلوب نتیجه كاركردهای صحیح نهادهای اجتماعی است/ اجرای 1000 برنامه طی هفته ناجا در فارس

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی فارس با بیان اینكه پلیس به تنهایی ایجادكننده امنیت نیست بر این نكته تأكید كرد كه امنیت مطلوب نتیجه کارکردهای صحیح نهادهای اجتماعی است که وظایف هر شهروندی را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 12 مهر در جمع خبرنگاران با تصریح اینکه بالاترین سرمایه پلیس اعتماد عمومی است، گفت: پلیس به تنهایی ایجاد کننده امنیت نیست، امنیت مطلوب نتیجه کارکردهای صحیح نهادهای اجتماعی است که وظایف هر شهروندی را مشخص می‌کند.

وی گفت: در یک نگاه امنیت متعلق به همه افراد جامعه است، بدون توجه به سلایق سیاسی، تفاوت‌های دینی، قومی و زبانی و ... باید چتر امنیت بر سر همه شهروندان سایه بیفکند.

رئیس پلیس فارس در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن هفته ناجا اشاره كرد و گفت: در هفته ناجا بیش از يك هزار برنامه در 29 شهرستان استان فارس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به روزشمار و نا‌م‌گذاری روزهای هفته ناجا، گفت: در اولین روز هفته ناجا، رویکرد برنامه‌ها عمدتاً معنوی است که با پیاده‌روی شهروندان در شیراز شروع می‌شود و با حضور در نماز جمعه و دیدار با مردم و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز ادامه خواهد یابد.

گودرزی با اشاره به برنامه‌های متنوع تدوین شده برای روز دوم هفته ناجا، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و مراسم رژه، قدردانی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و کارکنان نمونه و اجرای مانورهای رزمی و ورزشی در نقاط مختلف را از برنامه‌های این روز اعلام کرد.

فرمانده انتظامی فارس با یادآوری اینکه برخی طرح‌های عمرانی نیز در راستای ارتقای رضایت‌مندی مردم در هفته ناجا به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: امروز پلیس در بخش‌های تخصصی به سطحی از توان علمی رسیده است که پیچیده‌ترین جرائم را با استفاده از روش‌های تخصصی و علمی کشف می‌کند.

گودرزی با اشاره به اینکه اکنون 13 دستگاه خودروی پلیس به دوربین نظارتی مجهز است، همکاری شهرداری در ارتقاء‌امکان نظارت تصویری در حوزه ترافیک شهری را زمینه‌ساز کاهش جرائم و حوادث رانندگی دانست و گفت: در روز چهارم مرکز ترخیص خودروی پلیس در شیراز افتتاح می‌شود.

وی از برگزاری نشست فرماندهان و روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با روحانیت و ائمه جماعت و صنوف خبر داد و گفت: امسال متنفذین و ریش‌سفیدان طوایف مختلف خصوصاً در نقاط عشایری در نشستی با حضور فرماندهان و روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های فارس دیدار و تبادل نظر می‌کنند.

گودرزی گفت: رویکرد پلیس در برخورد با جرائم پیشگیری اجتماعی از جرم است؛ اعتقاد داریم با عمق دادن به ایمان، می‌توان از بروز بسیاری از بزه‌ها پیشگیری کرد.

فرمانده انتظامی فارس تأکید کرد: برای استان فارس زیبنده نیست که رتبه اول مرگ و میر حوادث جاده‌ای را دارد؛ امروز نیازمند استفاده از ظرفیت‌های موجود خصوصا توان رسانه‌ای برای ارتقاء فرهنگ ترافیک هستیم.

گودرزی با بیان اینکه افتتاح سایت آماد و پشتیبانی و کلانتری سیدان مرودشت و کلانتری 29 شهر جدید صدرا از برنامه‌های هفته ناجا است، گفت: کلانتری 29، دومین کلانتری شهر جدید صدرا خواهد بود که در راستای ارتقای امنیت در این شهر ایجاد شده و افتتاح می‌شود.

رئیس پلیس فارس گفت: قبلاً یک دانشکده افسری داشتیم اما امروز هشت دانشکده تخصصی در نیروی انتظامی فعال است که این موضوع تاثیر عمیقی در دانش‌بنیانی پلیس داشته و دارد.

گودرزی اعتقاد دارد که پلیس در ایران یک نیروی کاملا حرفه‌ای است، گفت: پلیس در ایران در حوزه شناسایی و کشف جرائم و دستگیری متهمان و بزهکاران با استفاده از شیوه‌های تخصصی و حرفه‌ای، از کارآمدترین نیروهای پلیس محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با یادآوری اینکه رتبه‌ فارس در مباحث امنیتی و انتظامی طی 2 سال گذشته در کشور ارتقاء یافته است، گفت: سال 93 فارس در رتبه سوم وقوع جرائم قرار داشت و امسال رتبه هفتم را دارد.

گودرزی با اشاره به اجرای طرح نظرسنجی علمی توسط معاونت اجتماعی وزارت کشور و دانشگاه تهران، گفت: خوشبختانه فارس با 92 درصد بالاترین میزان احساس امنیت و رضایت‌مندی مردم از اقدامات پلیس را دارد.

فرمانده انتظامی فارس با تصریح اینکه در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 7 درصد کاهش داشته است،‌گفت: این موفقیت‌ها به واسطه لطف خداوند، حمایت همه‌جانبه مردم و هماهنگی بسیار خوب پلیس و دستگاه قضایی حاصل شده است.

captcha