تلاش مسلمانان و یهودیان «دیترویت» برای مقابله با افراط‌گراها
کد خبر: 3649181
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳

تلاش مسلمانان و یهودیان «دیترویت» برای مقابله با افراط‌گراها

گروه بین‌الملل: رهبران جامعه مسلمانان و یهودیان شهر «دیترویت» آمریکا از برگزاری نمایشگاه مشترک هنری اسلامی ـ یهودی در این شهر برای مقابله با اقدامات و حملات تنفرآمیز و ایجاد روابط مستحکم و قوی میان آن‌ها خبر دادند.

برپایی نمایشگاه هنرهای اسلامی یهودی در آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری إینا؛ اعضای شورای مشورتی یهودی ـ اسلامی آمریکا در نشست روز گذشته (یازدهم مهرماه) در شهر «دیربورن»، اهداف برپایی این نمایشگاه هنری جدید را که متشکل از آثار هنری هنرمندان مسلمان و یهودی است، را تبیین کردند.
شرکت کنندگان در این نشست تأکید کردند: رهبران مسیحیان و یهودیان شهر دیترویت تمایل دارند تجربه برگزاری این نمایشگاه را در دو شهر «واشنگتن» و «نیویورک» نیز تکرار کنند. 

«استنلی برگمن» و «فاروق کاتواری»، رؤسای شورای مشورتی یهودی و اسلامی آمریکا در ارتباط با انتخاب شهر دیترویت به‌عنوان نخستین تجربه تصریح کردند: این منطقه علی‌غم وجود برخی اختلاف دیدگاه‌ها، امروز بهترین نمونه برای همکاری‌های فرهنگی میان مسلمانان و یهودیان به شمار می‌رود. 

برگمن و کاتواری با تاکید بر شدت‌گرفتن اقدامات تنفر‌انگیز علیه مسلمانان و یهودیان از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور جدید آمریکا، خواستار اندیشیدن به راه‌کارهایی برای مقابله با این پدیده شدند/. 
 

captcha