طرح جامع گردشگری اردبیل از سال ۷۸ بازنگری نشده است
کد خبر: 3649206
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
به دلیل کمبود اعتبار؛

طرح جامع گردشگری اردبیل از سال ۷۸ بازنگری نشده است

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: به دلیل عدم تامین مالی و کمبود اعتبار، طرح جامع گردشگری استان از سال ۷۸ بازنگری نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از مهر، کریم حاجی زاده تصریح کرد: طرح جامع گردشگری که تمامی جوانب و ابعاد گردشگری استان را شامل می شود در سال ۷۸ تدوین و اجرا شد اما پس از آن بازنگری نشده است.
وی افزود: علت اصلی عدم بازنگری، نیاز مالی آن است و متاسفانه به دلیل محدودیت های اعتباری میراث فرهنگی این طرح بازنگری نشده است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان یکی از مهمترین ویژگی های طرح را برآورد آماری گردشگران عنوان کرد و افزود: با کمک طرح جامع می توان شیوه های عملی برآورد آماری را بررسی و بهترین شیوه را انتخاب کرد.
حاجی زاده تاکید کرد: در وضعیت فعلی آمار گردشگران ورودی به استان صرفا برآورد آماری و محاسبه بر اساس خودرو ورودی است و این در حالی است که نیازمند شیوه های جدیدتر جهت محاسبه آمارها هستیم.
وی با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود، افزود: بازنگری طرح جامع گردشگری و تدوین نظام جامع آماری گردشگران را ضروری عنوان کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به رشد سفرها به استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در سال های اخیر توانسته جایگاه مطلوبی در گردشگری از آن خود کرده و به یکی از مقاصد سفر ایرانیان تبدیل شود.
حاجی زاده هرگونه برنامه ریزی و مطالعه برای بهبود گردشگری استان را برابر با توسعه آن دانست و افزود: در این راستا محاسبه دقیق آمارها با برنامه های منسجم و جامع ضروری است.
captcha