جامعه امروز در مبارزه با آسیب‌ها نیازمند بصیرت عاشورایی است
کد خبر: 3649210
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

جامعه امروز در مبارزه با آسیب‌ها نیازمند بصیرت عاشورایی است

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: عدم بصیرت موجب به وجود آمدن عاشورا شد و مردم باید هوشیار باشند و در مقابل فتنه‌ها و آسیب‌ها با تمسک و توسل به مکتب اهل بیت ایستادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از فارس، حجت الاسلام علی قاصدی صبح امروز در همایش تبیین قیام عاشورا با محوریت امر به معروف و نهی از منکر ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت سید الشهدا اظهار کرد: عدم بصیرت موجب به وجود آمدن عاشورا شد و مردم باید هوشیار باشند که عاشورا فقط مال سال 61 هجری قمری نبود بلکه باید در مقابل فتنه‌ها و آسیب‌ها با تمسک و توسل به مکتب اهل بیت ایستادگی کرد.
وی گفت: تمام کسانی که در عاشورا حاضر شدند و در مقابل حضرت سید الشهدا صف کشیدند کسانی بودند که سال‌ها درجنگ‌های مختلف در کنار پیامبر (ص) و حضرت علی(ع) نبرد کرده بودند و با بی‌بصیرتی دچار مکر شیطان شده و در کنار دشمن قرار گرفتند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر و اینکه سید الشهدا (ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر در مقابل کفار و دشمنان زمان خود ایستادگی کرد و توانست با شهادت خود و اهل بیت در نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف مجاهدت کند.
قاصدی تصریح کرد: پیام عاشورا، پیام امر به معروف و نهی از منکر است و باید جامعه در برابر این عهد معنوی تاریخ زمینه‌ساز نهادینه شدن بیشتر این فرهنگ باشد.
وی، شیطان را دشمن بزرگ انسان‌ها در گرایش به گناه، ظلم در حق انسان‌ها عنوان کرد و گفت: هر که در دام شیطان گرفتار شود زندگی دنیا و آخرت خود را تباه خواهد ساخت و شیطان تا آخرین لحظه گرفتار‌شدن بنده را رها نخواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل، عاشورا را نتیجه بی‌بصیرتی مردم آن زمان عنوان کرد و بر تبعیت از ولایت فقیه زمان برای تحقق اهداف عاشورا در جامعه تاکید کرد.
در این مراسم با حضور کلیه کارکنان دادگستری شهرستان خلخال زیارت پرفیض عاشورا قرائت و با مدیحه سرایی در سوگ ثارالله این همایش به کار خود پایان داد.
captcha