شش رتبه برتر؛ سهم چهارمحال و بختیاری از مسابقات قرآنی ایثارگران کشور
کد خبر: 3649218
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
رسولی خبر داد:

شش رتبه برتر؛ سهم چهارمحال و بختیاری از مسابقات قرآنی ایثارگران کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری از کسب شش رتبه برتر توسط ایثارگران استان و خانواده‌های آنان در مرحله کشوری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن جامعه شاهد و ایثارگر کشور در مشهد مقدس خبر داد.

روح الله رسولی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر، گفت: از استان 13 نفر به مسابقات جامعه ایثارگری کشور اعزام شدند که از این تعداد شش نفر رتبه های برتر این مسابقات را از آن خود کردند.
وی با اشاره به اینکه مرحله سراسری بیست و نهمین دوره این مسابقات در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در این مسابقات مهناز علی بابایی و رقیه حسین پور رتبه سوم رشته تفسیر، کوثر هادی پور رتبه چهارم رشته قرائت ترتیل، علیرضا یعقوبی رتبه چهارم، شهربانو کریمی رتبه دوم رشته حفظ 20 جزء و محدثه سلیمی رتبه دوم رشته قرائت تحقیق را کسب کردند.
رسولی با اشاره به برگزاری 16 محفل انس با قرآن با عنوان گلشن وحی در استان، اظهار کرد: این محافل در دهه فجر سال گذشته و ایام ماه رمضان سال جاری برگزار شده اند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری مسابقات و محافل قرآنی برای خانواده های شاهد و ایثارگر استان را ایجاد زمینه برای یادگیری تلاوت قرآن و تفکر و تدبر در آیات آن، ترویج و توسعه معارف قرآنی، آماده سازی برای مسابقات کشوری و بین المللی، گسترش ارزش های دینی، شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.
وی از برگزاری طرح آموزش قرآن در خانه ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر استان خبر داد و تصریح کرد: در این طرح کلاس های قرآن در خانه های ایثارگران استان برگزار می شود و به صورت فصلی شرکت کنندگان در جلسات با برگزاری آزمون ارزیابی می شوند.
رسولی با بیان اینکه اکنون 89 کلاس آموزش قرآن در خانه در حال برگزاری است، افزود: بیش از یک هزار و 400 نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر استان در این کلاس ها شرکت می کنند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 82 حافظ قرآن در جامعه شاهد و ایثارگر استان، گفت: از این تعداد 33 نفر حافظ کل قرآن و مابقی حافظ پنج تا 20 جزء هستند.
رسولی همچنین از برگزاری اردوهای قرآنی ویژه فعالان و نخبگان قرآنی جامعه شاهد و ایثارگر استان خبر داد و عنوان کرد: مشهد مقدس، قم، جمکران و مناطق جنگی در دفاع مقدس میزبان این اردوها بوده اند.


captcha