ترس فتحعلى شاه از نفرین حاج ملا احمد نراقى
کد خبر: 3649238
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳

ترس فتحعلى شاه از نفرین حاج ملا احمد نراقى

دین رحمانی اسلام، رحمت و بخشش را بر انتقام و غضب ترجیح داده است و پیشوایان ما هم بیش از آنکه لعن و نفرین کنند، برای هدایت و بخشش فرد ستمکار دعا می‌کردند اما گاهی شرایط به گونه‌ای است که راهی جزء نفرین فرد ظالم و ستمکار وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حوزه نوشت: دین رحمانی اسلام، رحمت و بخشش را بر انتقام و غضب ترجیح داده است و پیشوایان ما هم بیش از آنکه لعن و نفرین کنند، برای هدایت و بخشش فرد ستمکار دعا می‌کردند اما گاهی شرایط به گونه‌ای است که راهی جزء نفرین فرد ظالم و ستمکار وجود ندارد.

* آیه:

أَلَا لَعْنَةُ ٱللَّهِ عَلَى ٱلظَّٰلِمِينَ هود/18

آگاه باشید! لعنت خدا بر ستمکاران باد

* آینه

حکایت؛ در زمان مرحوم حاج ملا احمد نراقى، حاکمى ظالم بر کاشان حکومت می‌کرد که مرحوم نراقی چندین مرتبه به‌واسطه ظلم آن حاکم، او را از کاشان بیرون کرد تا آنکه فتحعلى شاه حاجى را از کاشان احضار کرد و در مجلس با او با تندى برخورد کرد که شما در اوضاع سلطنت دخالت می‌کنید و در امور کشورى اخلال می‌کنید.

ملا احمد نراقی که از تندی شاه ناراحت شده بود، عرض کرد بار خدایا این سلطان ظالم، حاکمى ظالم بر مردم قرارداد، من هم به‌حسب وظیفه، رفع ستم نمودم و آن ظالم را از شهر بیرون کردم. اکنون این سلطان ظالم بر من خشمناک شده. تا حاجی دست‌های خود را بالا برد و خواست فتحعلی شاه را لعن و نفرین کند، فتحعلى شاه از جاى برخاست و دست‌های حاجى را گرفت و پایین آورد و شروع کرد به عذرخواهى کردن و بالاخره حاجى را از خود راضى ساخت و حاکمى بهتر براى کاشان فرستاد.1
با اقتباس و ویراست از کتاب قصص العلماء
captcha