شهادت؛ رسالتی همیشگی برای انسان‌های مخلص
کد خبر: 3649242
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

شهادت؛ رسالتی همیشگی برای انسان‌های مخلص

گروه فرهنگی: انسان رسالت مهمی در زندگی دارد که همواره در تلاش است تا بدان رسالت دست یابد، دین اسلام بطور شفاف به این رسالت که تحقق هدف از آفرینش است اشاره کرده و در این راه شهادت راهی ‌است همیشگی که تنها سهم انسان‌های مخلص به خدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، محمود در تاریخ ۳۰ آبان سال ۱۳۳۹ در خانواده روحانی در سجاس شهرستان خدابنده متولد شد. ایام کودکی تا کلاس پنجم ابتدایی را در محل تولدش به تحصیل پرداخت، پس از آن عازم قم شد و دو سال در این شهر مشغول به تحصیل علوم دینی شد.
شهید محمود صالحی در همان آغاز جوانی‌اش متعهد شد تا رسالتی که بر عهده داشت را به انجام رساند ولی به علت کمبود امکانات مالی و مشکلات و پرداخت هزینه تحصیلی، بار دیگر از قم به زنجان مراجعت کرد.
وی تصمیم گرفت مبارزه را در قالب دیگری شروع کند با توجه به عدم تأمین مالی ضمن تحصیل مقدماتی حوزه، در مدارس شبانه زنجان ثبت‌نام و مشغول به ادامه تحصیل شد. محمود در حالی که روزها به کارگری، از قبیل توزیع کپسول و حمل آرد بین نانوایان می‌پرداخت در سه ماهه تابستان که معمولاً اوقات بیکاری است، در تهران کار می‌کرد تا هزینه 9 ماهه تحصیل‌اش را تأمین کند.
بالاخره پس از هفت سال رنج و مشقت و کارگری محمود موفق به تحصیل مقدمات صرف و نحو و منطق ۲ در سال ۵۹ شد. در همین ایام وی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب نقش فعالی ایفا می‌کرد.
در خفقان و ظلم ستم‌شاهی که محمود درک عمیقی به وضعیت داشت به مبارزه پرداخت، چه در سنگر مدرسه و چه در تظاهرات و راهپیمای‌ها سعی در افشای ماهیت رژیم و آگاه کردن توده‌های مردم داشت. او به همه مظاهر دنیوی بی‌اعتنا بود و در قسمتی از وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: به همه دنیاپرستان و مادی‌گران بگویید که تا دیر نشده به پناه اسلام برگردند و بدانند دنیا آنان را فریب می‌دهد و در خواب و غفلت نگه داشته و از مسیر حق باز می‌دارد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال تشکیل سپاه پاسداران شهید محمود صالحی نیز به جمع یاران مخلص در سپاه پیوست و بالاخره در 21 فروردین ماه سال 62 در حالی‌ که فرمانده گردان علی بن ابیطالب (ع) بود، در درگیری با گروه‌های ضد انقلاب در بانه به شهادت رسید.
captcha