بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ و میر در زنجان
کد خبر: 3649244
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ و میر در زنجان

گروه اجتماعی: معاون اجرایی مرکز بهداشت استان زنجان گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین عامل مرگ و میر را در زنجان دارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از ایسنا، داود سروش‌مهر اظهار کرد: به دلیل تفاوت در استناد به نوع ثبت فوت بین آمار دانشگاه علوم‌پزشکی و ثبت‌احوال در زمینه متوفیان استان زنجان تفاوت وجود دارد.
این مسئول ادامه داد: پارسال بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری‌های تنفسی، حوادث غیرعمد و بیماری‌های ناشی از حوادث حمل و نقل به ترتیب بیشترین علل مرگ میر را به خوداختصاص داده‌اند و بیماری‌های حول تولد، بیماری‌های ادراری و تناسلی، بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های غددی و متابولیک و ... از دیگر علل فوت در استان زنجان بوده است.
وی افزود: پارسال بیماری قلبی و عروقی 43 درصد عامل مرگ و بیماری بوده که این بیماری امسال کاهش داشته است.
سروش‌مهر خاطرنشان کرد: سرطان در استان زنجان 14 درصد از علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده و مرگ و میر ناشی از بیماری روند رو به کاهش جزئی داشته است. همچنین بیماری‌های تنفسی 8 درصد از بیماری‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و این در حالی است که مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها هیچ تغییری در سال 95 نسبت به سال ماقبل خود نداشته است.
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان زنجان یادآور شد: بیماری‌های ناشی از حوادث غیرعمد و بیماری‌های حمل و نقل 8 و 4 درصد بیماری‌ها را به خود اختصاص داده که این مرگ و میر نیز کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: بیماری‌های گوارشی نیز 2.7 درصد مرگ و میر را به خود اختصاص داده که روند رو به کاهشی داشته است. همچنین بیماری‌های غدد و متابولیک 2.3 درصد مرگ و میر را به خود اختصاص می‌دهد و این بیماری‌ها به دلیل اجرای طرح‌های پزشکی کاهش شدید داشته است.
captcha