خاطرات انقلاب و دفاع مقدس با قالب‌های هنری و ادبی ثبت و نگهداری شود
کد خبر: 3649265
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

خاطرات انقلاب و دفاع مقدس با قالب‌های هنری و ادبی ثبت و نگهداری شود

گروه فرهنگی: مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌های حوزه هنری گفت: خاطرات انقلاب و دفاع مقدس، گنجینه ملی است که باید با همت همگانی نشر و ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، محمد قاسمی پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان های حوزه هنری امروز 12مهرماه در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی «اصول مصاحبه در تاریخ شفاهی» که در سالن اجتماعات حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد، افزود: این گنجینه نیاز به پنهان کردن ندارد بلکه باید استخراج و با قالب های هنری و ادبی ثبت و نگهداری شود.
وی وظیفه نویسندگان و محققان تاریخ شفاهی را برای تبیین و تدوین این خاطرات را مهم و سنگین خواند و تصریح کرد: حاصل گفتگوی تاریخ شفاهی گنجینه‌ای است که می توان از آن برای انتقال فرهنگ و ارزش ها  استفاده کرد.
مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان های حوزه هنری، مصاحبه را رکن و ستون اصلی تاریخ شفاهی اعلام و خاطرنشان کرد: این مصاحبه، گفتگوی تعاملی و هدفداری است که بین محقق و فردی دارای تجربه و خاطره از موضوعی رخ می دهد به همین خاطر در طول یک پروژه تاریخ شفاهی بایستی با سماجت و پایمردی در پی انجام مصاحبه باشید، حسن نیت خود را اثبات کرده و با ثابت قدم بودن، سوژه را راضی به انجام مصاحبه کنید.
در این مراسم مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل هدف از برگزاری نشست تخصصی اصول مصاحبه در تاریخ شفاهی را توانمندسازی فعالان ادبیات پایداری استان عنوان و اضافه کرد: شالوده کتاب خوب با انجام گفتگوی کامل ریخته می شود لذا محققان این عرصه باید در این مرحله اهتمام ویژه ای داشته باشند.
امیر رجبی، این نشست را دومین نشست برگزار شده در سالجاری عنوان کرد و اظهار داشت: تا پایان سال نیز برگزاری این نشست ها ادامه خواهد داشت.
 وی برقراری ارتباط صمیمی با راوی را در انجام گفتگوی موفق مهم خواند و افزود: برای تدوین یک کتاب تاثیرگذار در جامعه، باید گفتگوی هدف دار و و ریز شونده داشته باشیم.
گفتنی است نشست تخصصی دو روزه «اصول مصاحبه در تاریخ شفاهی» به همت ادارات کل حوزه هنری و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل و مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس (ع) استان برگزار می شود.
captcha