مشارکت 75 میلیون تومانی مرزبانان خراسان‌جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 3649276
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی:

مشارکت 75 میلیون تومانی مرزبانان خراسان‌جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

گروه اجتماعی: فرمانده مرزبانی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 26 مبلغ به پاسگاه‌های مرزی اعزام شدند، گفت: مرزبانان استان 75 میلیون تومان در حوزه بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، سرهنگ علی اصغر مسروری امروز 12 مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی 465 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و خوشبختانه به دلیل آمادگی مرزبانان و هماهنگی و همدلی مرزبانان با مرزنشینان و هماهنگی دستگاه‌های  اجرایی، امنیتی و نیروهای مسلح از امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه مشکل سوء امنیتی در مرزهای خراسان جنوبی وجود ندارد، گفت: هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس برای امنیت، امنیت برای همه» از روز جمعه 14 مهر آغاز و تا 20 مهر‌ماه ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی خراسان‌جنوبی از برگزاری بیش از 110 عنوان برنامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: شرکت در نمازجمعه، تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، حضور کارشناسان آموزش همگانی در مدارس مرزی، برگزاری مسابقات ورزش بومی با حضور مرزنشینان، برپایی نشست مرزنشینان با حضور سران طوائف از جمله این برنامه‌ها است.

مسروری با اشاره به برگزاری نشست علمی با دانشگاه‌ها، ادامه داد: آبرسانی به روستاهای مرزی، توزیع بسته‌های کمک آموزشی در بین دانش آموزان، برگزاری رزمایش اقتدار، دیدار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اهدای خون و بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی از دیگر برنامه های هفته ناجا است.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی وی با تاکید بر اینکه قاچاق کالا از مرزهای خراسان‌جنوبی صفر است، گفت: در حوزه مواد مخدر نیز 26 درصد کاهش داریم و 65 درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به عقبه مرز است.

مسروری با اشاره به اقدامات عملیاتی مرزبانی، عنوان کرد: احداث 300 کیلومتر جاده دسترسی به عقبه مرز، احداث و مرمت موانع بازدارنده فیزیکی در مرز، راه اندازی مرکز مانیتورینگ و پایش نوار مرزی، ارتقای سطح تعامل با سازمان‌های نیروی مسلح، شناسایی استعدادهای برتر و نخبه پروری از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه 26 مبلغ به پاسگاه های مرزی اعزام شدند، افزود: همچنین 700 جلد کتاب به کتابخانه های پاسگاه‌های مرزی اختصاص داده شده و مرزبانان استان 75 میلیون تومان در حوزه بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشتند.

captcha