مکتب‌خانه‌های قرآنی بدون مجوز در تونس تعطیل می‌شوند
کد خبر: 3649280
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

مکتب‌خانه‌های قرآنی بدون مجوز در تونس تعطیل می‌شوند

گروه بین‌الملل: دولت تونس در حال آماده‌سازی طرحی برای تعطیلی مکتب‌خانه‌های قرآنی بدون مجوز ویژه کودکان و در عین حال تأسیس 1500 مکتب‌خانه جدید طی سال‌های آینده است.

نقش مهم مکتب‌های قرآنی تونس در مقابل افراط‌گرایی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «العرب» چاپ لندن؛ ناظران و سیاستمداران تونسی بر این مسئله اذعان دارند که وزارت امور دینی این کشور به صورت نسبی توانسته است در تعطیلی مکتب‌های قرآنی خودگردانی که هیچ تعهدی به شیوه‌های رسمی آموزش در این کشور ندارند، موفق عمل کند.

«رمزی سالمی»، رئیس مکتب‌خانه‌های قرآنی وابسته به وزارت امور دینی تونس در نشست خبری با اصحاب رسانه در این باره گفت: حدود 47 هزار کودک چهار تا پنج ساله در مکتب‌های قرآنی وابسته به وزارت امور دینی در حال تحصیل هستند و تعداد این مکتب‌خانه‌ها به حدود 1664 مکتب‌خانه می‌رسد.

وی افزود: وزارت امور دینی تونس درصدد تأسیس 1500 مکتب‌خانه جدید طی سال‌های آینده است.

رمزی سالمی تصریح کرد: واعظان و مبلغان دینی از طریق بازدیدهای دوره‌ای و ارائه ارشادات آموزشی و علمی لازم، بر حُسن عملکرد مکتب‌خانه‌های قرآنی نظارت دارند، علاوه بر آن دوره‌های آموزشی متعددی در زمینه روانشناسی آموزشی، حقوق کودکان و بهداشت زیر نظر وزارت امور دینی این کشور برگزار می‌شود.

احمد عظوم، وزیر امور دینی تونس نیز با اشاره به تمرکز وزارت‌خانه متبوعش بر مبارزه با اشکال مختلف تروریسم و تندروی تأکید کرد: مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن در خط مقدم مبارزه با ایدئولوژی افراط‌گرایی و جلوگیری از اشکال مختلف تروریسم هستند.

متخصصان و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت در تونس بر این باورند که مکتب‌های قرآنی نقش مهمی در ترویج فرهنگ تسامح، طرد خشونت و تندروی و تربیت کودکان برای مقابله با افراط‌گرایی دارند/.

captcha