درس آزادگی ماندگارترین پیام قیام کربلاست
کد خبر: 3649303
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

درس آزادگی ماندگارترین پیام قیام کربلاست

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز شجاعت و دینداری امام حسین(ع) را الگوی همه مسلمانان آزاده جهان دانست و گفت: درس آزادگی ماندگارترین پیام قیام کربلاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، 12مهرماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت با مقاومت و از خودگذشتگی به همه جهانیان آموختند که نباید زیر بار ستم زمانه و ظلم جابرانی که حقوق مظلومان را پایمال می‌کنند، بروند.
وی افزود: امام حسین(ع) به اجبار کسی را همراه خود نیاورده بود بلکه در شب عاشورا به یاران خود فرمودند 'هرکه دوست دارد برود چراکه فردا روز رستگاری و شهادت است'.
این مسئول بیان کرد: همه ما باید قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و با پیروی از رهنمود های مقام معظم رهبری در هر پست و منصبی که هستیم به مردم و جامعه خدمت کنیم.
مسعودی گفت: اگر افراد جامعه‌ای به خوبی با فرهنگ اصیل اسلامی آشنا شده و با انگیزه در جهت رشد و تعالی کشور حرکت کنند در اینصورت کشور به یک پیشرفت همه جانبه در همه زمینه‌ها دست پیدا خواهد کرد و چه فرهنگی بالاتر از فرهنگ اصحاب حضرت اباعبد الله الحسین(ع) است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز ابرازکرد: تبلیغات اسلامی البرز با بهره‌گیری از پتانسیل روحانیون مستقر، مبلغین اعزامی و هیئت‌های مذهبی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین(ع) را امسال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار کرد و توانست با همکاری روحانیون و منابر آن‌ها در دهه اول محرم تا حدود زیادی واقعه کربلا را برای افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کند.
وی گفت: باید دلایل قیام حضرت اباعبد الله الحسین(ع) را را خوب درک کرد زیرا این امام، امام مهربانی بود که با خانواده وبهترین یاران خود رفتند تا درس آزادگی و عزت نفس را به بشریت بیاموزند.

captcha