یازدهمین گردهمایی «زنان عاشورایی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3649321
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران:

یازدهمین گردهمایی «زنان عاشورایی» برگزار می‌شود

گروه جامعه: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: یازدهمین گردهمایی «زنان عاشورایی» با هدف شناساندن نقش و جايگاه زنان در حماسه‌های مذهبی و تاريخي قیام عاشورا در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، الهه عطائی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: ماه محرم فرصتی معنوی مطلوب برای انتقال آموزه‌های ناب و پیام تفکر و قیام عاشورایی به بهترین شکل در جامعه است و بر همین اساس گردهمایی زنان عاشورایی ویژه بانوان مبلغ با هدف اشاعه فرهنگ عاشورا و نقش زنان در این این قیام برگزار می‌شود.

وی افزود: تعظیم شعائر اسلامی، گرامیداشت مراسم مذهبی و عزاداری‌ها، ارائه الگوی مناسب برای انتقال پیام قیام عاشورا و بیان نقش زنان در این قیام به ویژه نقش حضرت زینب(س) از دیگر اهداف برگزاری یازدهمین گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی است.

وی اظهار کرد: پیام‌آوران عاشورا با تحمل رنج‌ها و مشقت فراوان این مکتب را زنده نگه داشته‌اند و وظیفه ما حفظ و اشاعه و عمل به درس‌های آن است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اظهار کرد: در این گردهمایی برنامه‌هایی شامل مداحی و عزاداری در رثای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و همچنین سخنرانی با موضوع نقش و جایگاه بانوان در حماسه قيام عاشورا اجرا می‌شود.

عطایی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌‏هایی چون گردهمایی زنان عاشورایی ضمن ایجاد زمینه برای الگوسازی مناسب برای مجالس مذهبی بانوان، زمینه‏ ارتقای کارایی، اثر بخشی و کیفیت تبلیغات دینی در بین بانوان و تبیین پیام قیام امام حسین(ع) و نقش حضرت زینب(س) در انتقال این پیام را فراهم خواهد ساخت.




captcha